کنعانی: آمریکا و انگلیس آتش بیاران معرکه هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز با اشاره به اظهارات وزیر دفاع انگلیس درباره ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین گفت: هر کجا جنگ است، پای آمریکا و انگلیس مستقیم و غیرمستقیم در میان است.
کد خبر: ۶۹۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵ - 12September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در ادامه ادعا‌های بی‌اساس کشور‌های غربی علیه ایران و از جمله طرح ادعای اخیر مبنی بر ارسال موشک بالستیک از ایران به فدراسیون روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین که به‌ صراحت از سوی مقامات ایرانی از جمله «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه رسماً مردود اعلام شد، وزارت امور خارجه انگلیس روز گذشته (چهارشنبه، ۲۱ شهریور) سرپرست سفارت ایران در لندن را به این بهانه احضار کرد.

کنعانی: هر کجا جنگ است، پای آمریکا و انگلیس در میان است

در همین ارتباط، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (پنج‌شنبه، ۲۲ شهریور) با اشاره به این اقدام وزارت خارجه انگلیس و همچنین اظهارات وزیر دفاع این کشور مبنی بر اینکه انگلیس تا پایان سال جاری تسلیحات بیشتری به اوکراین می‌دهد، عنوان کرد: هر کجا جنگ است، پای آمریکا و انگلیس مستقیم و غیرمستقیم در میان است. وی این دو کشور را آتش بیاران معرکه خواند.

«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه روز گذشته با بیان اینکه یک‌ بار دیگر آمریکا و اروپا بر اساس اطلاعات غلط و منطق معیوب عمل کردند، تصریح کرد: ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است؛ تمام. 

از سوی دیگر، مقامات روسیه نیز ادعای کشور‌های غربی را بی‌اساس خوانده و آن را رد کردند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار