پوتین: ۳۴ کشور برای پیوستن به بریکس ابراز تمایل کرده‌اند

رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه «بریکس تجربه قابل توجهی در پاسخ به چالش‌های امنیتی به دست آورده است»، گفت: ۳۴ کشور برای پیوستن به آن ابراز تمایل کرده‌اند.
کد خبر: ۶۹۰۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴ - 12September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (پنج‌شنبه) در نشست نمایندگان عالی‌رتبه امنیتی بریکس در سن‌پترزبورگ شرکت کرد. «علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست حضور دارد.

پوتین: ۳۴ کشور برای پیوستن به بریکس ابراز تمایل کرده‌اند

رئیس‌جمهور روسیه در این نشست خاطرنشان کرد: بریکس تجربه قابل توجهی در پاسخ به چالش‌های امنیتی، از جمله جرایم سایبری و مبارزه با تروریسم به دست آورده است. در حال حاضر ۳۴ کشور تمایل خود را برای پیوستن به بریکس به هر شکلی ابراز کرده‌اند.

پوتین در ادامه سخنرانی خود افزود: فعالیت روسیه به‌عنوان رئیس بریکس در۲۰۲۴ بر ادغام سریع اعضای جدید این گروه متمرکز بوده است. طرح‌های روسیه در دوره ریاست خود بر بریکس در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد محقق شده است.

پوتین در ادامه صحبت‌های خود با ارائه جزئیاتی درباره تاریخچه تاسیس بریکس به حضور اعضای جدید بریکس در این نشست که با موضوع چالش‌های امنیتی برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: متذکر می‌شوم که نشست نمایندگان عالی‌رتبه یکی از مراحل مهم آماده‌سازی اجلاس بریکس و «بریکس پلاس/توسعه» است که ۲۲ تا ۲۴ اکتبر در کازان روسیه برگزار خواهد شد.

وی با دعوت از سران کشور‌های عضو برای شرکت در نشست بریکس در کازان اظهار داشت: ما قصد داریم در آنجا به‌طور مفصل در مورد چشم‌انداز‌های گسترش بیشتر مشارکت جامع کشور‌های عضو بریکس و همچنین برای تصویب بسته‌ای از موافقت‌نامه‌ها در بخش‌ها و زمینه‌های مختلف همکاری بحث کنیم.

رئیس‌جمهور روسیه با تاکید بر اینکه کشور‌های متعددی خواهان پیوستن به بریکس هستند، گفت: بنابراین، یک بحث فعال با همه شرکت‌کنندگان بریکس در مورد روش‌های گروه‌بندی جدید که قرار است در کازان از سوی کشور‌های عضو تصویب شود، آغاز شد. همچنین در نظر گرفته شده است که دامنه نامزد‌های احتمالی برای دریافت چنین وضعیتی بررسی شود.

وی همچنین با ارائه فهرست کار‌هایی که مسکو در طول ریاست خود بر بریکس انجام داده است، گفت: در طول «هفته انرژی روسیه» قرار است نشست بعدی وزیران انرژی کشور‌های عضو بریکس در روز‌های ۲۶ تا ۲۸ سپتامبر برگزار شود.

پوتین تصریح کرد: ریاست جمهوری روسیه زمینه‌های همکاری جدیدی را آغاز کرده است، از جمله نشست وزرای حمل‌ونقل، روسای خدمات زمین‌شناسی و مجمع بریکس در مورد پزشکی هسته‌ای.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار