امام حسن عسکری (ع)؛ عزیزِ غریب+ فیلم

رسانه «KHAMENEI.IR» که وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است،به‌مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) فیلمی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد امام حسن عسکری (ع) و گستردگی جامعه اسلامی در زمان ایشان منتشر کرد.
کد خبر: ۶۹۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷ - 12September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، رسانه «KHAMENEI.IR» که وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است،به‌مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) فیلمی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد امام حسن عسکری (ع) و گستردگی جامعه اسلامی در زمان ایشان با عنوان «امام حسن عسکری (ع)؛ عزیزِ غریب» منتشر کرد.

امام حسن عسکری (ع)؛ عزیزِ غریب+ فیلم

«این روزها، متعلق به امام حسن عسکری (ع) است که می‌تواند الگوی همه مؤمنان؛ به‌خصوص جوانان باشد. این امامی که موافقان، شیعیان، مخالفان، غیر معتقدان، همه شهادت دادند و به فضل، علم و تقوای ایشان اعتراف کردند.

از امام جواد (ع) تا امام حسن عسکری (ع) که هرچه به‌طرف امام حسن عسکری (ع) می‌رود، این بیشتر هم می‌شود. 

این، همان دورانی است که به گمان بنده تلاش و مبارزه برای بلندمدت است؛ یعنی ائمه (ع) برای تا پیش از غیبت صغری دیگر تلاش نمی‌کنند؛ بلکه برای بعدها زمینه‌سازی می‌کنند و این دوران از سال ۲۰۴ تا سال ۲۶۰ که سال شهادت امام حسن عسکری (ع) و شروع غیبت صغری است، ادامه پیدا می‌کند.

دایره نفوذ ائمه (ع) و وسعت دایره شیعه در زمان این سه امام (ع) نسبت به امام صادق (ع) و امام باقر (ع) شاید ۱۰ برابر است. این مکاتبات علی‌بن‌مهزیار و اینهایی که شما مشاهده می‌کنید، نشان‌دهنده آن حرکت و شبکه عظیم تبلیغاتی و تعلیماتی این سه امام بزرگوار (ع) است.

در شهر سامرا با آن‌همه شدت عمل توانستند این‌همه ارتباطات را با سرتاسر دنیای اسلام تنظیم کنند. با اینکه دستگاهشان، دستگاه پلیسی با شدت عمل بود؛ در عین حال، اینجور، ائمه (ع) موفق شدند. غرض (اینکه) در کنار غربت، این عزت و عظمت را هم باید دید.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار