عراقچی: روابط ایران و عربستان در ریل خوبی قرار گرفته است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با یک شبکه سعودی گفت روابط ایران و عربستان روی ریل خوبی قرار گرفته و ارتباط اقتصادی دو طرف آغاز شده است.
کد خبر: ۶۹۰۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳ - 12September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سید «عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که با شبکه سعودی «الشرق» مصاحبه می‌کرد، ابتدا به اولین سفر منطقه‌ای رئیس‌جمهور ایران پرداخت و در این باره گفت: «آقای دکتر پزشکیان به علت اهمیت سیاست همسایگی عراق را به‌عنوان اولین مقصد سفر‌های خارجی خود انتخاب کردند». 

عراقچی: روابط ایران و عربستان در ریل خوبی قرار گرفته است

بر اساس گزارش امروز (پنجشنبه) شبکه «الشرق»، او اضافه کرد: «ما به دنبال روابط بسیار خوب با منطقه و همسایگانمان هستیم. عراق به دلیل همسایگی جغرافیایی و به علت ارتباطات گسترده سیاسی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی، مردمی و مذهبی به‌عنوان اولین مقصد سفر‌های خارجی رئیس‌جمهور انتخاب شد.»

وزیر خارجه ایران ادامه داد: «روابط ما با عراق بسیار دامنه‌دار و قدیمی هست؛ البته فراز و نشیب‌هایی هم داشته است. روابط ایران و عراق در سال‌های گذشته از شدت بسیار خوب برخوردار شده و در مسیر خوبی در حال حرکت است».

وزیر خارجه ایران همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه به روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی پرداخت و در این باره اظهار داشت: «روابط ما با عربستان سعودی چند سال است که در ریل بسیار خوبی قرار گرفته است».

عراقچی اضافه کرد: «ما و عربستان مسائلی در سال‌های گذشته داشته‌ایم که با مساعدت کشور عراق و بعد‌ها با مساعدت کشور چین ما و عربستان سعودی روابط خود را از سر گرفتیم».

 او گفت: «در سال‌های گذشته روابط ما و عربستان سعودی با سرعت خوبی رو به گسترش بوده است. ما و عربستان سعودی گفتگو‌ها و رفت‌وآمد‌های سیاسی خوبی داریم».

 وزیر خارجه ایران اظهار داشت: «ما و عربستان درباره مسائل منطقه‌ای با یکدیگر مشورت می‌کنیم. همکاری اقتصادی ایران و عربستان آغاز شده است و امیدوارم در دولت جدید بتوانیم این همکاری‌ها را بخصوص در زمینه اقتصادی گسترش بدهیم».

 او در پایان گفت: «عربستان سعودی هم مانند عراق در سیاست همسایگی جایگاه ویژه‌ای دارد. عربستان کشور بزرگ و قدرتمند منطقه است و بین ایران و عربستان الزاماً باید یک روابط خوب برقرار باشد. این یک نیاز برای صلح و ثبات منطقه است».

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار