فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین:

هیچ چیزی نمی‌تواند سپاه را از مردم جدا کند

سردار «رفیعی آتانی» گفت: هیچ چیزی نمی‌تواند سپاه را از مردم جدا کند اینکه سپاه را محکوم و یا تحریم می‌کنند به خاطر عظمت و قدرت سپاه پاسداران است که نقشه‌های آنها را برهم زده است.
کد خبر: ۶۹۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰ - 13September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، سردار سرتیپ دوم پاسدار «رستمعلی رفیعی آتانی» فرمانده سپاه حضرت صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار داشت: بهترین کاری که سپاه و نیرو‌های مسلح در طول حیات انقلاب انجام دادند با اعتقاد راسخ به خدا و اهل بیت توانستند مسیر توسعه و پیشرفت کشور را هموار کنند سپاه اعتقاد به خدای متعال را ضلع اول مسیر خود انتخاب نموده و ضلع دوم پشتیبانی مردم که در هیچ صحنه‌ای بدون حضور مردم قدم برنداشته است.

وی تشریح کرد: دشمنان سعی کردند در دوران انقلاب این ضلع‌ها را از هم جدا و با اختلاف افکنی مسیر رشد و توسعه کشور را متوقف کنند، زیرا دشمن به خوبی می‌داند سپاه در گفتار، کردار خود را اثبات کرده و در دل مردم جای دارد.

 سردار آتانی تبیین کرد: هیچ چیزی نمی‌تواند سپاه را از مردم جدا کند اینکه سپاه را محکوم و یا تحریم می‌کنند به خاطر عظمت و قدرت سپاه پاسداران است که نقشه‌های آنها را برهم زده است. هر چقدر سپاه بزرگتر شود دالان انقلاب و خیابان انقلاب بزرگتر می‌شود سپاه با قدرت خود ساخته از کوچه‌های تنگ استعمار و استکبار که می‌گذرد؛ بازوان پرتوانش به بدنه استعمار می‌خورد و باعث آزار آنها می‌شود.

 فرمانده سپاه استان قزوین افزود: در حوزه‌های متفاوت سپاه و ملت را تحریم کردند تا به رشد و پیشرفت کشور کمک نکند، اما بسیاری از کشور‌ها هسته‌ای و موشکی دارند با این تفاوت موشکی و هسته‌ای آنها در قفس است و کلیدش در دست آمریکاست، اما جمهوری اسلامی کشور با اتکا به خود اجازه تعرض و دخالت به هیچ کشوری را در مسائل ملی و داخلی خودش را نمی‌دهد و خود تصمیم گیرنده است.

 سردار آتانی افزود: سپاه با تجربه دوران دفاع مقدس ظرفیت‌ها و تجربه خود را پای کار آورده است نمونه آن مهندسی عبور از رودخانه‌ها با پل در عملیات خیبر، ساخت پالایشگاه و سد که همه آنها برای کشور موثر بوده است امروز فلسفه تشکیل قرارگاه خاتم الانبیا به کارگیری ظرفیت‌های سپاه و نیرو‌های مسلح در دوران صلح برای سازندگی است.

وی تصریح کرد: در حوزه‌های دانش بنیان علم پزشکی سپاه موفق بوده است. دانشگاه بقیه الله سپاه پاسداران در رشته‌های مختلف رتبه دوم علمی را در بین سایر مراکز علمی و دانشگاهی کسب کرد که نشان دهنده توجه سپاه به علم است. امروز سپاه پاسداران نیاز‌های جامعه را به خوبی تشخیص داده و تمام ظرفیت‌های خود را برای مردم به میدان می‌آورد.

 فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) قزوین در ادامه اذعان داشت: در عرصه بازدارندگی با دانش موشکی و پهپادی توانسته ایم دشمن را از حمله به کشور پشیمان کرده و در این مسیر با تربیت انسان‌های الهی همانند سردار سلیمانی و شهید همدانی که محصول نگاه سپاه می‌شود. سپاه با پیروی از مکتب عاشورا انسان‌های مقتدر و آزاده را با افق بلند باز تولید می‌کند. نگاه مکتبی سپاه در تربیت نیرو باعث شده که بن بست شکن شود و هرکاری که برای کشور امروز غیر ممکن بوده سپاه آن را ممکن کرده است.

 سردار آتانی تبیین کرد: سپاه در پایان جنگ ۴۰ هزار نیروی خود را تقدیم انقلاب کرده و امروز نیرو‌های جوان مومن انقلابی به عنوان رویش‌های دفاع مقدس مشغول به کار شدند و امروز یکی از برترین نیرو‌های نظامی دنیاست.

فرمانده سپاه استان قزوین گفت: سپاه اعتماد به مردم، رهبری و خدای متعال را در میدان عمل اثبات کرد و با تمام فرهنگ‌های دینی مردم گره خورده است که نمونه اقدامات سپاه پیوند شیعه و سنی در جبهه واحد مقاومت برای مبارزه با اشغالگران و مستکبران است.

 وی با اشاره به پیوند ایدئولوژی در جامعه گفت: موفقیت سپاه صد در صد از ایدئولوژی و باور‌های اوست وگرنه با سایر ارتش‌های دنیا تفاوتی نداشت لذا برخی از کشور‌ها شاید در مواردی تجهیزات بهتری داشته باشند. امام مهمتر از این تفکر انقلاب است که با سپاه به دنیا صادر شده است حزب الله و حوثی‌ها با امکانات اندک در برابر تمام دنیای غرب ایستاده‌اند که ناشی از تاثیر انقلاب در مبارزه با استکبار تحت تعالیم قرآن و اهل بیت است.

 آتانی در پایان تشریح کرد: اسطوره‌هایی مانند مالک اشتر که در صدر اسلام آمده مصداق بارز آنها را در سپاه پاسداران می‌توان دید همه پاسداران با الهام از مالک اشتر با تبعیت از ولایت تاریخ را پس از ۱۴۰۰ سال تکرار کردند و در دفاع از حرم اهل بیت رشادت و شهادت را سرلوحه خویش قراردادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار