امام جمعه لامرد:

یادواره‌های شهدا ماندگار و تحول‌آفرین باشند

حجت الاسلام «آزاد» گفت: کارهای فرهنگی همانند یادواره‌های شهدا باید ماندگاری داشته باشد و پایگاه بسیج و یا قشر خاصی به تنهایی نباشد مردم هم شریک باشند و خود را سهیم این برنامه‌ها کنند.
کد خبر: ۶۹۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸ - 13September 2024

یادواره‌های شهدا ماندگار و تحول‌آفرین باشندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، حجت الاسلام «محمدجواد آزاد» امام جمعه لامرد در خطبه‌های نمازجمعه وحدت‌آفرین روز جمعه این هفته لامرد با تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و گرامیداشت هفته وحدت، هفته وحدت را یکی از بهترین ابتکارات نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و اظهار داشت: وحدت و وفاق ملی برای ما بسیار مهم است.

وی گفت: ایران اسلامی در عرصه بین المللی امت واحده را تشکیل داده و روزی جمهوری اسلامی به تنهایی بود و به برکت نگاه دینی امامین انقلاب در عالم وقتی ندایی بلند می شود همه مسلمین حمایت می کنند.

وی افزود: همانطور که امام راحل فرمودند ما امیدی به حاکمان کشورهای عربی نداریم و مردم باید ید واحد شوند و در مقابل این دشمنان ایستادگی کنند.

خطیب جمعه لامرد با تاکید بر اینکه باید به وحدت در چند سطح از جمله ملی توجه کنیم، افزود: در درون کشور اقوام، احزاب و مذاهب مختلف وجود دارد که باید با یکدیگر وحدت داشته باشند.

او ادامه داد: کافی است رهبری اشاره کند، اسراییل از بین خواهد رفت و همه ما منتظر انتقام سخت هستیم و هم اکنون که جنگ اتم و هوش مصنوعی است نوع جنگ‌ها نیز فرق می کند.

امام جمعه لامرد به اجلاسیه بزرگ ۲۶۱ شهید از شهدای شهرستان لامرد اشاره کرد و گفت: کارهای فرهنگی همانند یادواره‌های شهدا باید ماندگاری داشته باشد و پایگاه بسیج و یا قشر خاصی به تنهایی نباشد مردم هم شریک باشند و خود را سهیم این برنامه‌ها کنند.

وی در همین زمینه ادامه داد: شهدا متعلق به همه جامعه هستند و طبق برنامه‌ریزی‌ها برنامه‌ها طوری به پیش برود که مردم در این برنامه‌های فرهنگی و شهدایی شریک باشند.

وی بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی باید خروجی داشته باشد و دچار تحول آفرینی شود و مردم کمک کنند تا این حرکت‌ها نتایج خوبی به دنبال داشته باشد و صفات شجاعت، ایستادگی، آزادگی و ... نهادینه شود.

امام جمعه لامرد به بحث مسکن در این شهرستان اشاره کرد و گفت: حرکت مجاهدانه آیت الله رئیسی رئیس جمهور فقید کشورمان در بحث مسکن به خوبی دنبال شد و امید است دولت چهاردم نیز به خوبی این مهم را ادامه دهد.

وی بیان کرد: در شهر لامرد اگر زمین‌های ساخت مسکن به مردم واگذار شود خیلی سریعتر به پیش می رود و ساخت و سازها سریعتر انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید حرمت مردم را نگه دارند اظهار داشت: بانک‌ها باید مطالبات مردم را بدهند و اگر نخواهند این کار را کنند در حق مردم اجحاف صورت می گیرد و در هفته‌های آتی اسم این دو بانک از پشت تریبون نمازجعه می آوریم.

وی ادامه داد: خیرین در ساخت مسکن پای کار بیایند و کسانی که می توانند زمین واگذار کنند و مجمع خیرین و مسوولین شهرستان این آمادگی را دارند تا این مهم تحقق یابد.

خطیب جمعه لامرد تاکید کرد: انتظار است بانک‌ها در انجام تعهدات خود در پرداخت تسهیلات مسکن تعامل و هم‌افزایی لازم را داشته باشند تا پیشرفت فیزیکی این طرح شتاب بیشتری بگیرد و به طور حتم مسوولیت مربوطه نیز پیگیر حل مشکلات این طرح خواهند بود.

گفتنی است؛ در بین الصلاتین نمازجمعه امروز لامرد حجت الاسلام مسلم میرزایی از علما و روحانیون منطقه و همچنین از اساتید حوزه علمیه رضویه لامرد دقایقی به احکام نماز پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها