امام جمعه شهرستان سروستان:

دستیابی به رسانه و اطلاعات صحیح نیازمند سواد رسانه است

حجت الاسلام «جاویدی» گفت: ما در عصر تکنولوژی باید سراغ سواد رسانه برویم؛ ما دریافت اطلاعات داریم ولی دستیابی به رسانه و اطلاعات صحیح سواد رسانه می‌خواهد زیرا فضای مجازی و رسانه‌ای در حقیقت زندگی مردم رخنه کرده است.
کد خبر: ۶۹۰۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳ - 13September 2024

دستیابی به رسانه و اطلاعات صحیح نیازمند سواد رسانه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، حجت الاسلام «سعید جاویدی» امام جمعه شهرستان سروستان در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهرستان سروستان اظهار داشت: انتظار در جامعه مهدوی لوازمی دارد که از جمله لوازم آن رعایت تقوا است و کسانی که ادعای مهدوی دوستی دارند باید تقوا را باید رعایت کنند و جامعه را به سوی تقوا سوق دهند تا جامعه مهدوی شود.

خطیب جمعه سروستان با بیان اینکه امروز روز آغاز امامت امام زمان عجل الله تعالی فرجه است گفت: غیبت ایشان به معنای عدم حضور نیست بلکه فرجی که در انتظارش هستیم به معنای ظهور است نه حضور و در زیارتنامه حضرت می‌خوانیم حضرت چشم بینای خدا هستند در زمین؛ ایشان همه چیز را می‌بیند و باید باور کنیم که در این دنیا یک نفر ما را می‌بیند.

حجت الاسلام جاویدی در خطبه‌های دوم نماز جمعه امروز نیز گفت: در عصر حاضر که تکنولوژی در حال پیشرفت است به باید سراغ سواد رسانه برویم؛ ما دریافت اطلاعات داریم ولی دستیابی به رسانه صحیح سواد رسانه می‌خواهد. فضای مجازی و رسانه‌ای در حقیقت زندگی مردم رخنه کرده و کمتر کسی است که گوشی در دست نداشته باشد.

وی افزود: مشکل، فضای غالب رسانه‌ای است که در دست دشمن است. آنها فضا را راهبری می‌کنند و کار را پیش می‌برند مثل اینستاگرام که خوبی‌های دشمنان را نشان می‌دهد و بدی‌های اسلام و جمهوری اسلامی را معرفی می‌کند.

حجت اسلام جاویدی خاطرنشان کرد: نباید مرعوب رسانه دشمن شویم. در همه دنیا و خاصه ایران بیشتر جوان‌ها از بدبختی‌های خودمان می‌گویند و فضای عالی دنیا را بیان می‌کنند. کسانی در همین ایران خودمان هستند مهاجرت کردند ولی الان پشیمان هستند. یک تروریست کاری انجام می‌دهد عده‌ای می‌گویند چرا امنیت نداریم. وقتی که دستگیر می‌شود هشتگ نه به اعدام می‌زنند. یا رئیسی عزیز کارهایی که انجام داده و خدمات ایشان را کمرنگ نشان می‌دهند.

وی افزود: الان در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و قریب به ۵۰ میلیون نفر از مردم ایران با آموزش و پرورش سر و کار دارند. جمعیت ۱۶ میلیون نفری دانش آموز داریم که از جمعیت بعضی از کشورهای دنیا بیشتر است. آموزش و پرورش باید کار رسانه‌ای کند. ما در مبانی درسی عقب هستیم.

امام جمعه سروستان افزود: آموزش و پرورش بهترین نهاد برای اصلاح جامعه است و رسالت آموزش و پرورش انسان‌سازی و ساختن جامعه است باید انجام دهد تا کاستی‌ها برطرف شود.

وی بیان کرد: نکته بعد این است که حوزه علمیه در شهرستان داریم ولی متاسفانه تعطیل شده و  تلاش بر جذب کردیم فایده‌ای نداشت. مساجد خالی از روحانی است. بخش کوهنجان یک روحانی امام جماعت ندارد و این یک ضعف است. بیاییم و بچه‌هایمان را نذر امام زمان علیه السلام کنیم. خانواده‌ها حمایت کنند زیرا در آینده بیشتر دچار مشکل می‌شویم. باید دانشمندی مثل حضرت آقا و حضرت امام رحمت الله علیه را پرورش دهیم که آنها جامعه و دنیا را دچار تغییر کردند.

حجت الاسلام جاویدی در پایان گفت: در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و با وجود گرانی نوشت افزار کمیته امداد امام خمینی جشن عاطفه‌ها دارد؛ در این امر خیر شریک شویم و همکاری کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها