نقش حیاتی هوانیروز ارتش در فوریت‌های پزشکی و خدمت‌رسانی‌ به مردم

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در خدمت‌رسانی‌های مردمی به خصوص فوریت‌های پزشکی و امدادی نقش حیاتی دارد.
کد خبر: ۶۹۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳ - 14September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آیین تجلیل از فعالان قرآنی پایگاه پنجم هوانیروز مشهد با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «شعبانعلی صالحی‌نسب» رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش، سرهنگ خلبان «محمدرضا زارعی» فرمانده پایگاه هوانیروز مشهد و جمعی از کارکنان این پایگاه امروز (شنبه) برگزار شد.

نقش حیاتی هوانیروز ارتش در فوریت‌های پزشکی و خدمت‌رسانی‌ به مردم

حجت‌الاسلام محمدحسنی در این مراسم اظهار داشت: هوانیروز همیشه مایه افتخار و دلگرمی ملت ایران اسلامی بوده و امروز هم که در زمان صلح قرار داریم، همچنان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در خدمت‌رسانی‌های مردمی به خصوص فوریت‌های پزشکی و امدادی نقش حیاتی دارد.

وی با تبریک آغاز هزار و ۱۸۶ سالگرد آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج)، گفت: شما به معنای واقعی سربازان امام زمان (عج) هستید چراکه در دنیای امروز شما به‌عنوان شیعیان پای کار امام عصر (عج) هستید و مایه دلگرمی ولایت هستید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی افزود: ۱۹ بهمن در تاریخ انقلاب اسلامی ناظر بر ۲ رویداد مهم بوده است. رویداد اول که ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ رخ داد بیعت تاریخی همافران با امام خمینی (ره) بود. رویداد دوم رژه گسترده هوایی و پیاده هوانیروز ارتش در ۱۹ تیر ۱۳۵۸ مصادف با اولین نیمه شعبان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در محضر امام خمینی (ره) است که به عنوان یکی از روز‌های بزرگ انقلاب اسلامی در تاریخ حماسی هوانیروز ثبت شده است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی ادامه داد: در مورد رویداد نخست اقدامات رسانه‌ای و تبلیغاتی زیادی صورت گرفته است، اما به رویداد دوم آنگونه که پرداخته شود، تبیین نشده است.

وی گفت: رژه نیرو‌های هوانیروز در حضور امام راحل بیانگر دو حقیقت است. اول اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به هوانیروز اطمینان دارند و دوم ولایت‌پذیری کارکنان هوانیروز از نائب امام زمان (عج) است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه امت اسلام در عصر غیبت امام زمان (عج) با چالش‌هایی مواجه است، تصریح کرد: یک شیعه با داشتن حسرتی از گذشته در دل و آرزویی نسبت به آینده بین درک کربلا و ظهور زندگی می‌کند. برای تحقق این آروز باید سرمایه‌گذاری کرد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با تاکید بر اینکه ظهور در کشور وجود، نفس و باطن پیش نیاز ظهور در کشور بیرون است، ابراز داشت: اگر ظهور در اندیشه رخ داد در عرصه اجتماعی هم بروز خواهد داشت؛ بر همین اساس قبل از اینکه ظهور را برای بیرون بخواهیم باید برای درون بخواهیم.

وی تاکید کرد: اگر امامت امام عصر (عج) در درون من نمود پیدا کرد موجب می‌شود تا این نور در جامعه تجلی داشته باشد که این روند با تقویت خودسازی که آن‌هم با انجام واجبات و ترک محرمات محقق خواهد شد، عملیاتی می‌شود.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار