شهید «خاکی‌زاده» متعهد به انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) بود

«معینی» گفت: شهید خاکی‌زاده از لحاظ تخصص و نظامی‌گری عالی بود و در اخلاق و تعهد نیز به‌خصوص تعهد به انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)، ثابت و پابرجا بود.
کد خبر: ۶۹۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۷ - 15September 2024

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: پیکر مطهر همافر شهید «محمد خاکی‌زاده» در میان هفت شهیدی که اخیراٌ در منطقه «سردشت» تفحص شده‌اند، شناسایی شد؛ این شهیدان والامقام که هویت یکی از آن‌ها به‌نام «حسین سامی‌مقام» نیز از طریق مدارکش شناسایی شده بود، رزمندگانی بودند که توسط گروهک‌های ضدانقلاب دستگیر و با دست و پاهای بسته اعدام شده بودند.

زمانی که هویت همافر شهید «محمد خاکی‌زاده» شناسایی شد، سردار سید «محمد باقرزاده» فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به‌همراه جمعی دیگر از مسئولان و همرزمان شهید خاکی‌زاده، با حضور در منزل این شهید والامقام، خبر مسرت‌بخش بازگشت پیکر این شهید والامقام را به خانواده‌اش اعلام کرده و به سال‌ها چشم‌انتظاری آن‌ها پایان بخشید.

شهید «خاکی‌زاده» متعهد به انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) بود

«عباس معینی» یکی از همرزمان شهید خاکی‌زاده است که در حاشیه این مراسم، به روایت‌گری درباره این شهید والامقام پرداخت و درباره نحوه آشنایی خود با شهید خاکی‌زاده، اظهار داشت: با شهید «محمد خاکی‌زاده» در نیروی هوایی آشنا شدم و در پایگاه سوم هردو همافر بودیم. آخرین موقعیت شغلی و پست سازمانی شهید خاکی‌زاده سرپرستی شعبه موتورجت بود و بسیار فعال بود. من سرپرستی و سپس فرماندهی گردان نگه‌داری را برعهده داشتم. 

معینی با اشاره به فعالیت‌های انقلابی شهید خاکی‌زاده گفت: محمد از فعالان انقلابی بود که بیشتر در همدان با انقلابی‌ها همکاری داشت و در پایگاه نیز ترسی از اظهار کردن عقاید خود و فعالیت‌های انقلابی نداشت. انقلاب اسلامی که به پیروزی رسید، شهید خاکی‌زاده به‌همراه جمعی از همافران دیگر پایگاه، عملا جزو گروه ستادی شهید آیت‌الله مدنی قرار گرفت و در دفتر ایشان همکاری داشتند.

شهید «خاکی‌زاده» متعهد به انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) بود

همرزم شهید خاکی‌زاده، به فعالیت‌ها و مسئولیت‌های این شهید والامقام نیز اشاره کرده و بیان داشت: مسئولیت اولیه شهید خاکی‌زاده پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در شهربانی بود که من یادم هست در پلیس راه، صدا و سیما، مخابرات و دفتر کار شهید آیت‌الله مدنی فعالیت می‌کرد. ماشین پلیس راه در اختیار او بود و تمام منطقه اطراف همدان را کنترل می‌کرد، به‌همراه وظایفی که در دفتر آیت‌الله مدنی برعهده داشت.

معینی با تأکید بر این‌که شهید خاکی‌زاده از لحاظ تخصص و نظامی‌گری عالی بود و در اخلاق و تعهد نیز به‌خصوص تعهد به انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)، ثابت و پابرجا بود، خاطرنشان کرد: زمانی که جریان حوادث غرب کشور به‌وجود آمد، شهید صیاد شیرازی به پایگاه آمد و چند نفر از بچه‌ها خصوصاً گروه ضربت را شناسایی کرد و به‌همراه خود، به مأموریت می‌برد و در آخرین مأموریتی هم که آن‌ها رفتند و دستگیر و شهید شدند، شهید صیاد شیرازی آن مأموریت را فرماندهی می‌کرد. شهید خاکی‌زاده در همکاری، دوستی و بچه‌محله بودن نیز بسیار باوفا و ثابت‌قدم بود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها