نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

انقلاب ما انقلاب دینی و فرهنگی است

حجت‌الاسلام نوری گفت: انقلاب ما انقلاب دینی و فرهنگی بود و همراهی و همگامی مردم با آن، ریشه در صبغه و سبقه اسلامی این ملت و تلاش‌های روحانیت در این زمینه داشت.
کد خبر: ۶۹۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰ - 14September 2024

انقلاب ما انقلاب دینی و فرهنگیبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا نوری» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی امروز (شنبه) در جلسه  شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس روحانیت، اظهار داشت: انقلاب ما انقلاب دینی و فرهنگی بود و همراهی و همگامی مردم با آن، ریشه در صبغه و سبقه اسلامی این ملت و تلاش‌های روحانیت در این زمینه داشت.

وی افزود: روحانیون خاطرات بسیار ارزشمندی در حوزه دفاع مقدس دارند که هنوز امکان پیاده سازی و انتشار تمام آنها به وجود نیامده به همین دلیل باید بیش از پیش در این حوزه فعالیت شود و با توجه به نقش بسیار مهم و بارزی که روحانیت در دوران دفاع مقدس داشته، لازم است که نشست‌های متعدد و در این حوزه برگزار شود و موارد متعددی که از خاطرات و مصاحبه‌ها وجود دارد، برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اینکه بعد از انقلاب و در دوران دفاع مقدس نیز می‌دیدیم افراد بسیاری بدون اینکه وظیفه‌ای بر دوش آن‌ها باشد و یا اصلاً شرایط حضور در جبهه‌ها را داشته باشند، داوطلبانه و به لطایف‌الحیل خود را به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل می‌رساندند، همه ریشه در همین اعتقادات و باورهای دینی و اسلامی آن‌ها داشت.

سرهنگ پاسدار «مهدی الهی‌راد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در ادامه جلسه خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری جلسه با شورای هماهنگی حفظ آثار روحانیت در دفاع مقدس، هم ‌افزایی و بهره‌برداری از تمامی قابلیت‌های موجود در حوزه‌های علمیه و سایر نهادهای مرتبط، جلوگیری از تحریف خاطرات شهدای عزیز طلبه و روحانی، تبیین نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تجمیع آثار شهدای روحانی و جانبازان و آزادگان طلبه و روحانی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی افزود: با توجه به نقش بسیار مهم و بارزی که روحانیت در دوران دفاع مقدس داشته، به طور قطع مرور خاطرات روحانیت ‌میتواند تاثیر به سزایی در توسعه و نشر ارزش های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل بعدی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار