تلاوت زیبای قرآن توسط یک کودک فلسطینی+فیلم

مقاومت مردم مظلوم فلسطین جلوه‌های مختلفی دارد. در فیلمی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، یک کودک فلسطینی در حال پخت نان، قرآن را به زیبایی تلاوت می‌کند.
کد خبر: ۶۹۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴ - 14September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، مقاومت مردم مظلوم فلسطین جلوه‌های مختلفی دارد. در فیلمی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، یک کودک فلسطینی در حال پخت نان، قرآن را به زیبایی تلاوت می‌کند.

این کودک آیاتی آیه ۵۳ سوره زمر را تلاوت می‌کند: «قُلْ یا عِبادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلی أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ بگو: «ای بندگان من که بر نفس خویش اسراف (و ستم) کرده‌اید! از رحمت خداوند مأیوس نشوید، همانا خداوند همه‌ی گناهان را می‌بخشد، زیرا که او بسیار آمرزنده و مهربان است.»

در فرهنگِ قرآن، اسراف معنای وسیعی دارد که علاوه بر اسراف در مال، شامل اسراف در نفس و جان نیز می‌شود. بدین معنی که انسان در بهره‌گیری از استعدادها و ظرفیّت‌های وجودی خود از حدّ اعتدال خارج شده و دچار افراط و تفریط شود.

مراد قرآن از اینکه می‌فرماید: خداوند همه گناهان را می‌بخشد، آن نیست که انسان گناه کند و بگوید خدا می‌آمرزد، بلکه مراد آن است که همه گناهان هر قدر هم بزرگ باشند قابل آمرزش است و نباید از رحمت الهی مأیوس بود و طبیعتاً راه دریافت آمرزش الهی، توبه و جبران گناه است که در آیه بعد آمده است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار