الحوثی: رژیم صهیونیستی با بمب‌های آمریکایی آوارگان را هدف قرار می‌دهد

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: دشمن با بمب‌های ویرانگر آمریکایی به هدف‌ قرار دادن آوارگان در چادرهای پارچه‌ای‌شان و در محل‌هایی که آن‌ها را امن اعلام کرده ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۶۹۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴ - 14September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره،  «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت نزدیک‌ شدن ایام میلاد رسول اکرم (ص) به بررسی تحولات منطقه به ویژه تحولات جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پرداخت.

الحوثی: رژیم صهیونیستی با بمب‌های آمریکایی آوارگان را هدف قرار می‌دهد

رهبر جنبش انصارالله یمن ضمن تاکید بر اهمیت گرامیداشت میلاد رسول مکرم اسلام (ص) گفت: امت اسلامی ما از سمت دشمنانش با انواع حملات هدف قرار گرفته و با خطراتی روبروست که موجودیت آن را به عنوان امتی مستقل که برنامه خود را دارد تهدید می‌کند.

الحوثی با تاکید بر اهمیت مقابله با منافقان و کفار تاکید کرد: منافقان درون امت برای فتنه‌انگیزی، مایوس‌سازی و تلاش برای رویگردان‌نمودن امت از هرگونه موضع جدی در مواجهه و مقابله با کافران فعالیت می‌کنند.

رهبر جنبش انصارالله یمن افزود: کافران و منافقان برای امت اسلامی با تمامی ارزش‌هایش خطر ایجاد می‌کنند و تلاش‌های آنان همواره هماهنگ است. تنها راهی که بازدارندگی و حمایت از امت اسلامی را ایجاد می‌کند جهاد در راه خداوند متعال است.

الحوثی افزود: درد و رنج‌هایی که مسلمانان به آن دچار شده‌اند و دچار می‌شوند نتیجه عدم ایفای مسئولیت‌های مقدس آنان در برپایی عدل و داد در زمین و جهاد در راه خداست. همراه با جبهه نفاق بار دیگر نقش یهودیان برای فسادانگیزی در زمین، هدف‌قراردادن مسلمانان و اشغال فلسطین و مقدسات موجود در آن پر رنگ شد.

الحوثی ادامه داد: مسلمان در برابر نسل‌کشی روزانه ملت فلسطین، در موضعی شرم‌آور قرار دارند. دشمن با بمب‌های ویرانگر آمریکایی به هدف‌قراردادن آوارگان در چادرهای پارچه‌ای‌شان و در محل‌هایی که آن‌ها را امن اعلام کرده ادامه می‌دهد. دشمن همچنین به محاصره، تحمیل قحطی و شکنجه اسرا و انجام تمامی اقدامات جنایتکارانه، وحشیانه و خصمانه خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: پیش از این درباره برنامه و توطئه دشمن برای ساخت یک کنیسه یهودی سخنانی را شنیده بودیم و اکنون نیز سخنانی را درباره تهدیدی جدید در قبال مسجدالاقصی و آماده‌شدن (صهیونیست‌ها) برای جنایتی بزرگ می‌شنویم.

الحوثی ادامه داد: از جمله اهداف اعلامی و مورد تاکید صهیونیست‌های یهودی حمله به مسجدالاقصی و تلاش برای ویران‌کردن آن است. یهودیان می‌دانند که جنایت تخریب مسجدالاقصی خطرناک است و احساسات مسلمانان را برمی‌انگیزد، از این روی تلاش می‌کنند فضا را برای انجام آن مهیا کنند.

وی افزود: پس از ۱۲ ماه جنگ علیه غزه هیچ تحرکی را تحت عناوین عرب‌بودن و ملی‌گرایی و تحت عناوین سیاسی و توافق‌های دفاع مشترک شاهد نیستیم. تعهدات اتحادیه عرب و قوانین کنفرانس‌های رسمی، کشورهای عربی را به حرکت وا نداشته و هیچ چیزی نیز مسلمانان را به سوی اتخاذ مواضع جمعی قطعی برای یاری فلسطین سوق نداده است.

الحوثی گفت: هرگاه امت اسلام در سطحی هولناک از سهل‌انگاری در برابر جنایت‌های مختلف دشمن و اقدامات خصمانه آن قرار گرفت، خطرات تهدیدکننده مسجدالاقصای شریف افزایش می‌یابد. هنگامی که جنایت‌ها در کرانه باختری و دیگر مناطق در سایه سکوت امت انباشته می‌شود، دشمن به سوی اقدامات خصمانه بیش‌تر حرکت می‌کند.

وی افزود: آمریکا در تمامی رخدادهای فلسطین شریک دشمن اسرائیلی است و شراکت این کشور و مواضعش روشن است. آمریکا همان رویکرد خصمانه علیه امت را دارد و آماده است هرکاری را علیه هر کشور عربی دیگر صورت دهد.

الحوثی گفت: آمریکا برای تداوم جنایت‌های دشمن از هیچ حمایتی دریغ نمی‌کند و افکار عمومی را با سخن‌گفتن از تلاش برای برقراری آتش‌بس فریب می‌دهد. آمریکا مسئولیت اقدامات دشمن اسرائیلی و ناکامی در برقراری آتش‌بس را به گردن مظلومان مورد تهاجم می‌اندازد.

وی ادامه داد: ثبات قدم برادران مجاهدمان در نوار غزه و کرانه باختری با وجود طولانی‌مدت‌شدن جنگ را بسیار ارج می‌نهیم. این ثبات قدم در حالی رخ می‌دهد که چیزی به یک‌ساله‌شدن جنگ باقی نمانده است.

الحوثی گفت: مواضع برخی دولت‌ها و نظام‌های عربی و سرکردگان آن‌ها مواضعی هم‌دستانه با دشمن اسرائیلی است و در هدف‌قراردادن ملت فلسطین، یاور آن است. اگر ملت فلسطین و مبارزان آن از بخشی از حمایت غرب از دشمن، برخوردار بودند، رخدادهای نبرد کاملا متفاوت می‌بود.

وی افزود: عملیات قهرمانانه جهادی شهید اردنی ماهر ذیاب الجازی عملیاتی مؤثر، ناراحت‌کننده و نگران‌کننده برای دشمن اسرائیلی بود. ملت اردن در قبال درد و رنج‌های ملت فلسطین احساس برادری و همدردی می‌کند و در عین حال در معرض خطر و هدف قرارگرفتن نیز قرار دارد.

الحوثی گفت: عملیات قهرمانانه شهید الجازی دلیلی بر آن است که در میان ملت اردن هنوز هم کسانی وجود دارند که رویکردی صادقانه و وفادارانه نسبت به یاری فلسطین دارند.

وی افزود: عملیات شهید الجازی فردی بود و با سلاحی ساده انجام شد، اما تاثیر برزگی روی دشمن اسرائیلی داشت. شهید ماهر الجازی  رهرو قهرمانان نبرد القسطل در دروازه‌های قدس با سلاح‌های سبکشان در جریان نبرد مشهور الکرامه برای دفاع از اردن بود.

الحوثی گفت: عملیات شهید الجازی مژده این موضوع را می‌دهد که در میان ملت‌های این امت رگ‌هایی وجود دارد که با احساس مسئولیت انسانی و احساس وظیفه مقدس در برابر فلسطین، نبض می‌زند.

وی ادامه داد: جبهه یمن در نبرد فتح موعود و جهاد مقدس با کارآمدی و اثرگذاری کامل تداوم دارد. از جمله نکات جالب توجه و گواه بر کارآمدی جبهه یمن، اعلام بازگشت ناو هواپیمابر «روزولت» از طرف آمریکا است. ناو هواپیمابر «روزولت» با وجود اهمیتی که به عنوان یک پایگاه نظامی متحرک در دریاها دارد، به صورت قاچاقی از طریق اقیانوس هند (به آمریکا) برگشت و وارد دریای سرخ نشد.

الحوثی افزود: بیش از ۷۰۰ حمله هوایی و دریایی سودی برای آمریکا جهت پایان‌دادن به عملیات‌های نظامی ما در دریاها، یا بازدارندگی در برابر آن یا توقف آن نداشته است. حمله‌های بدون توجیه آمریکا به اطراف مدرسه‌ای دخترانه در تعز به شهادت ۲ و زخمی‌شدن ۱۸ دختر دیگر انجامید. شمار حملات هوایی دشمن طی هفته گذشته به ۲۴ حمله رسید و شامل الحدیده، تعز، اب، صعده و مارب بود.

وی ادامه داد: آمریکا مانند اسرائیل جنایتکار است و در همه جبهه‌ها و تمامی کشورهای هدف قرارگرفته، بیش‌تر قربانیان آنان از کودکان و زنان هستند.

الحوثی گفت: در هفته گذشته، به توفیق الهی پدافند هوایی ما توانست ۲ پهپاد آمریکایی «ام کیو ۹» را سرنگون کند و به این ترتیب شمار این پهپادهای سرنگون‌شده به عددی بیشتر و قابل توجه می‌رسد.

همچنین وی در پایان سخنان خود از ملت یمن خواست که  فردا برای بزرگداشت میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و یاری ملت فلسطین تظاهراتی بزرگ را برگزار کنند.

انتهای پیام/ 411

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار