عراقچی: غرب با تحریم‌ نمی‌تواند منویات خود به ایران تحمیل کند

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه تحریم یک ابزار شکست خورده است، گفت: غربی‌ها باید بدانند از طریق تحریم‌ها نمی‌توانند منویات خود را به ایران تحمیل کنند.
کد خبر: ۶۹۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳ - 14September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دافاع‌پرس، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در پی ادعای بی‌اساس ارسال موشک بالستیک به فدراسیون روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، با اشاره به موضع اتخاذ شده از سوی ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در این‌باره اظهار داشت: کشور‌های غربی هنوز نمی‌دانند که تحریم یک ابزار شکست خورده است و از طریق تحریم‌ها قادر نیستند منویات خود را به ایران تحمیل کنند، هم در بحث هسته‌ای و هم در بحث‌های دیگر.

عراقچی: غربی‌ها با تحریم‌ قادر به تحمیل منویات خود به ایران نیستند

وی تحریم‌ها را تجربه شکست خورده خواند و یادآور شد: اینکه آنها هنوز به این تجربه شکست خورده امید دارند و به آن اقدام می‌کنند، جای تعجب دارد.

گفت‌وگو باید بر اساس احترام متقابل باشد

این دیپلمات عالی‌رتبه ایرانی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با قوت به مسیر خود ادامه می‌دهد، اظهار داشت: اگرچه همواره اهل گفتگو بودیم و هیچ‌وقت گفتگو‌های سازنده برای رسیدن به درک مشترک نسبت به مسائل مورد اختلاف را ترک نکردیم و آمادگی داریم؛ ولی گفتگو باید بر اساس احترام متقابل باشد، نه بر اساس تهدید و فشار.

وی گفت: تحریم‌ها ابزار فشار و تقابل هستند، نه ابزار همکاری و یک ابزار شکست خورده است و در عمل نتوانسته کارایی خود را ثابت کند.

وزیر خارجه بیان کرد: کشور‌هایی که یک روز ما را برای سیم‌خاردار هم تحریم می‌کردند، الان به جایی رسیده‌اند که خودشان ادعا می‌کنند که ایران سلاح‌های پیشرفته صادر می‌کند و می‌فروشد. این نتیجه تحریم‌ها بوده است.

 به گفته عراقچی اینکه هنوز به دنبال این تجربه شکست خورده هستند، واقعاً جای تعجب دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی خطاب به کشور‌های غربی گفت: توصیه می‌کنم مسیر خودشان را عوض کنند.

براساس این گزارش، ناصر کنعانی اخیراً و در واکنش به بیانیه نماینده عالی اتحادیه اروپا به صورت شفاف موضع ایران را یادآور شد و تصریح کرد: هرگونه ادعایی مبنی بر فروش موشک‌های بالستیک به روسیه از سوی ایران از اساس کذب است. متاسفانه برخی طرف‌های غربی اعتیاد به وضع تحریم دارند، مسیری که نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، که خود، بخشی از مشکل بوده و با پاسخ ایران روبرو خواهد شد.

 سیدعباس عراقچی پیش از این نیز در اظهاراتی با بیان اینکه یک بار دیگر آمریکا و اروپا بر اساس اطلاعات غلط و منطق معیوب عمل کردند، تصریح کرده بود: ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است. تمام.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار