مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران: خبر داد؛

برگزاری اولین اجلاسیه شهدای غریب در اسارت استان مازندران

«کهنسال» گفت: اولین اجلاسیه شهدای غریب در اسارت استان مازندران چهارشنبه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۰۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲ - 14September 2024

برگزاری اولین اجلاسیه شهدای غریب در اسارت استان مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «سعید کهنسال» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران امروز در نشست خبری کمیته فرهنگی دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید دیار علویان با محوریت اجلاسیه شهدای غریب در اسارت از شناسایی ۸۲ شهید غریب که در خلال دفاع مقدس توسط منافقین و گروهک‌های اشرف و یا در اردوگاه‌ها به شهادت رسیدند خبر داد و اظهار داشت: تعداد ۱۸ نفر از این تعداد توسط کلمه دموکرات و منافقین به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه شهید نماز، خلبان «حسین قاسمی» از شهرستان آمل و خلبان شهید «پروز ذبیحی» از قائمشهر نیز از جمله شهدای غریب مازندران هستند، افزود: شهید «عقیل افتخاری» از جویبار جوان‌ترین شهید غریب استان است.

کهنسال با بیان اینکه تاکنون در شهرستان‌های بهشهر، نوشهر، بابل، آمل و قائمشهر پنج یادواره شهدای غریب در اسارت استان برگزار شد، ادامه داد: اولین اجلاسیه شهدای غریب در اسارت دیار علویان ۲۸شهریور با سخنرانی اوحدی معاون رئیس جمهور در سالن همایش هلال احمر استان برگزار خواهد شد.

وی به مظلومیت شهدای غریب در اسارت و نقش انکار ناپذیر این شهدای والامقام در عملیات‌های دفاع مقدس اشاره کرد و خاطرنشان شد: تلاش داریم سیره عملی این شهدا در راستای این اجلاسیه به جامعه معرفی شود.

کهنسال بیان کرد: شهدای غریب در اسارت اقدامات موثری برای دفاع از کیان مقدس جمهوری اسلامی انجام داده اند بگونه‌ای که این شهدا با تحمل شکنجه‌های بعثیان دراردوگاه‌ها هرگز حاضر به فاش نمودن اطلاعات عملیات‌ها و رزمندگان اسلام نشدند و بعضا زیر شکنجه به شهادت رسیدند.

این مسئول از فعالیت در حوزه کیفی سازی و گویا سازی تمثال مبارک شهدای غریب در اسارت خبر داد و یادآور شد: تمثال مبارک این شهدا در قالب تابلو فرش تولید و مهرماه امسال طی رزمایش سپاس به خانواده‌های معظم شهدا اهدا می‌شود.

کهنسال از تولید سرود شهدای غریب در اسارت استان برای اولین بار خبر داد و گفت: همچنین اجرای تئاتر صحنه‌ای را در اولین اجلاسیه شهدای غریب در اسارت دیار علویان خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: تمبر شهدای غریب در اسارت استان مازندران نیز در این اجلاسیه رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها