استاندار خراسان رضوی:

تکیه به اشتراکات ایران و تاجیکستان، فعالیت‌های اقتصادی را رونق می‌بخشد

نظری گفت: با توجه به زمینه‌های فرهنگی و اشتراکات ایران و تاجیکستان، فعالان اقتصادی دو کشور می‌توانند فعالیت‌های گسترده و قابل توجهی داشته باشند.
کد خبر: ۶۹۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲ - 15September 2024

تکیه به اشتراکات ایران و تاجیکستان، فعالیت‌های اقتصادی را رونق می‌بخشدبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی با «نظام‌الدین زاهدی» سفیر تاجیکستان در محل دفتر خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

نظری در این دیدار اشتراکات فرهنگی را زمینه خوبی برای افزایش تعاملات دانست و اظهار داشت: در گسترش تعاملات باید اشتراکات فرهنگی قوی بین دو کشور مورد نظر قرار بگیرد.

وی تاجیکستان را یکی از اهداف جدی برای تبادلات اقتصادی فی مابین خراسان رضوی و استان‌های طرف مقابل برشمرد و افزود: با توجه به زمینه‌های فرهنگی و اشتراکات بین دو کشور فعالان اقتصادی می‌توانند فعالیت‌های گسترده و قابل توجهی داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی با روبه رشد خواندن روند ارتباطات دو کشور، گفت: برای برگزاری نمایشگاه‌ در دو کشور نیز آمادگی لازم در استان خراسان رضوی وجود دارد.

در ادامه نیز نظام‌الدین زاهدی ابراز داشت: در چند سال گذشته حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان در دولت سیزدهم افزایش قابل توجهی داشت.

سفیر تاجیکستان در ایران ادامه داد: ارزش مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان از ۵۷ میلیون دلار در پنج سال قبل به ۲۷۰ میلیون دلار در سال گذشته رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی در مبادلات تجاری و اقتصادی در بین استان‌ها در ایران پیشقدم است؛ بر همین اساس با استفاده از همکاری بین استانی می‌توانیم تبادلات خود را بیش از پیش گسترش بدهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار