کتاب فرانظریه اسلامی سیاست جهانی منتشر شد

کتاب فرانظریه اسلامی سیاست جهانی که می‌توان آن را گامی در راستای نظریه‌پردازی با رویکرد اسلامی در عرصه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانست، به قلم روح‌الامین سعیدی منتشر شد.
کد خبر: ۶۹۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰ - 15September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، کتاب فرانظریه اسلامی سیاست جهانی که می‌توان آن را گامی در راستای نظریه‌پردازی با رویکرد اسلامی در عرصه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانست، به قلم روح‌الامین سعیدی عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) توسط نشر پایا منتشر و روانه بازار کتاب شد.

کتاب فرانظریه اسلامی سیاست جهانی منتشر شد

کتاب فرانظریه اسلامی سیاست جهانی با این پیش‌فرض به رشته تحریر درآمده است که برای هرگونه نظریه‌پردازی اسلامی در عرصه‌ای مانند روابط بین‌الملل یا سیاست جهانی ابتدائاً باید شالوده‌های فرانظری آن (به‌طور خاص هستی‌شناسی، معرفت‌شناسی و روش‌شناسی) از منبع اصلی دین اسلام، قرآن کریم کشف و استخراج شود تا سپس در گام‌های بعدی ساختمان نظریه‌های تولیدی توسط پژوهشگران بر این شالوده‌ها مبتنی گردد؛ لذا اقدامِ صورت‌گرفته در کتاب از جنس فرانظریه‌پردازیِ پیشینی مقدم بر تولید و پردازش نظریه است.

در راستای نیل به هدف غایی کتاب، نویسنده از روش تفسیر موضوعی استنطاقی بهره جسته است. فرانظریه اسلامی سیاست جهانی حاصل چهار سال پژوهش و نگارش از ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ است که به عقیده نگارنده می‌تواند به‌عنوان پیش‌درآمد و پشتوانه پردازش یک نظریه اسلامی در عرصه روابط بین‌الملل یا سیاست جهانی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار