حجت‌الاسلام اختری: ضرورت وحدت امت اسلامی به صراحت در قرآن بیان شده است

رئیس ستاد بزرگداشت هفته وحدت گفت: ضرورت وحدت امت اسلامی و دوری از اختلاف و تفرقه‌افکنی در قرآن تصریح شده و خداوند آن را از ما خواسته است.
کد خبر: ۶۹۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳ - 15September 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسن اختری» رئیس ستاد بزرگداشت هفته وحدت صبح امروز (یکشنبه) در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

ضرورت وحدت امت به صراحت در قرآن بیان شده است/ از وحدت میان امت اسلامی با عنوان «اخوة» یاد شده است

در این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین اختری با اشاره به تاریخ‌های مهم ماه ربیع‌الاول اظهار داشت: ایام مبارک ربیع‌الاول بسیار خجسته است. ورود پیامبر بزرگ اسلام (ص) و آغاز دعوت آشکار اسلامی در ربیع‌الاول آغاز شده است. امامت و ولایت جهانی و ولایت حقه امام عصر (عج) نیز در این ماه اتفاق افتاده و ورود امام (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی نیز در چنین روزهایی به تاریخ هجری قمری اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) از ابتدا مسئله وحدت میان امت اسلامی را پایه‌گذاری کرد، ادامه داد: ضرورت وحدت امت و دوری از اختلاف و تفرقه‌افکنی در قرآن تصریح شده و خداوند آن را از ما خواسته است. خداوند عبادت خود را در وحدت امت قرار داده است تا ارتباط با خدا و عبودیت الهی را محقق کند. این رابطه ارتباط با امت برای ایجاد «وحدت» را به عنوان «برادری/اخوة» قرار داده است.

تکمیل می‌شود... 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار