معرفی کتاب؛

«بر مدار مد»

کتاب «بر مدار مد» بررسی تاثیر عوامل برترساز توان رزم در پیروزی عملیات والفجر ۸ که به نویسندگی «هوشنگ عبدی» در سال ۱۴۰۲ توسط انتشارات «خط هشت» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۹۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱ - 15September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «بر مدار مد» بررسی تاثیر عوامل برترساز توان رزم در پیروزی عملیات والفجر ۸ که به نویسندگی «هوشنگ عبدی» توسط انتشارات «خط هشت» در هزار نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

عملیات والفجر ۸ یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود و به اذعان کارشناسان نظامی دنیا، ایران در این عملیات توان بالای عملیاتی خود در جنگ را ثابت کرده است. هوشنگ عبدی که خود یکی از رزمندگان دفاع مقدس می‌باشد به عنوان نویسنده کتاب بر مدار مد تلاش کرده تا تاثیر عوامل برترساز توان رزم در پیروزی عملیات والفجر ۸ را با مشورت برخی از فرماندهان این عملیات بررسی و ارائه نماید.

در بخشی از کتاب آمده است:

مرحله دوّم جنگ شهر‌ها از اوایل خرداد شروع و تا بیست و پنج همان ماه ادامه داشت. بمباران پایانه نفتی خارک و مراکز صنعتی و مناطق مسکونی که با هدف فشار بر ایران برای تحمیل صلح انجام می‌گرفت مسئولان و تصمیم گیرندگان را با شریط سختی مواجه ساخته بود. از طرف دیگر نیزفرماندهان سپاه با توجه به تجربیات عملیات‌های گذشته و وضعیت موجود اعتقاد داشتند ادامه جنگ با توان فعلی مقدور نبوده و باید مسئولان با مسئله جنگ به عنوان اصلی‌ترین مشکل کشور که تمام امکانات را مصروف کند؛ برخورد نمایند.

چنانچه برادر رحیم صغوی در این رابطه می‌گوید: «ما با تجاربی که بعد از عملیات رمضان گرفته تا والفجر و تا خیبر و بدر کسب کردیم به این نتیجه قطعی رسیدیم که ما با این مقدورات و امکانات حاضر که داریم نمی‌توانیم عملیات گسترده‌ای داشته باشیم و این عملیات در توان جمهوری اسلامی هست ولی در توان سپاه پاسداران نیست.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار