مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه:

وحدت بین المللی و وحدت ملی را برای کشور و جهان اسلام ضروری است

حجت الاسلام «فاطمی‌نسب» گفت: وحدت بین المللی و وحدت ملی برای کشور و جهان اسلام ضروری است و اگر وحدت بین حکام اسلامی وجود داشته باشد قطعا مسلمانان می توانند حول محور پیامبر اسلام بر دشمنان غلبه کنند و کسی هم جرات نمی کند به مرزهای کشورهای مسلمان تجاوز کند.
کد خبر: ۶۹۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳ - 15September 2024

وحدت بین المللی و وحدت ملی را برای کشور و جهان اسلام ضروری استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام «جواد فاطمی‌نسب» مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد اظهار داشت: در سی و ششمین همایش و گردهمایی علمای اهل سنت و شیعه، سخنران های مختلفی دعوت شده اند تا درباره ضرورت های اتحاد بین مسلمانان جهان صحبت کنند و این در حالی است که امسال بیش از ۲۰ برنامه در شهرستان های استان برگزار می شود.

برگزاری میزگردهای تخصصی با حضور صاحب نظران، دیدار با خانواده شهدای اهل سنت، محافل انس با قرآن، اعزام مبلغین اهل سنت و شیعه به نقاط تلفیقی استان، سخنرانی در خطبه های نماز جمعه و جشن های متعدد در فضاهای عمومی هم از دیگر برنامه های هفته وحدت امسال است که آقای فاطمی نسب به آنها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه نماد وحدت در کشور است بطوریکه از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز شاهد هیچگونه اختلافی در استان نبوده ایم، تصریح کرد: ارتباطات تنگاتنگ شیعه و سنی در استان کرمانشاه استمرار خواهد داشت و امروز که دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه بین این ۲ مذهب اسلامی هستند، بنا داریم با برنامه های متنوع و تبیین ضرورت های وحدت بین مسلمانان، نقشه های آنها را خنثی کنیم.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه نام گذاری این هفته به نام هفته وحدت از سوی امام راحل را که به دنبال وحدت بین مسلمانان و آحاد مردم بود، بسیار دقیق و حساب شده دانست و گفت: مسلمانان اشتراکات فراوانی از جمله قبله، قرآن و پیامبر اسلام (ص) دارند که بیانگر ضرورت وحدت بین مسلمانان است و در نهایت این وحدت منجر به تقرب به خداوند متعادل خواهد شد.

حجت الاسلام فاطمی نسب با بیان اینکه تاریخ گواهی می دهد که دشمنان اسلام، تلاش های بسیاری برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان انجام داده اند افزود: اختلافات چند سال اخیر بین مسلمانان باعث خون ریزی های بسیاری در منطقه شده است اما امام راحل با جهان بینی خود اختلافات را کاهش دادند به نحوی که امروز شاهدیم مسلمانان حول محور پیامبر اسلام، در مقابل دشمنان ایستادگی می کنند.

وی با اشاره به اینکه شعار هفته وحدت امسال، وحدت امت اسلامی و نجات غزه مظلوم است گفت: اگر حکام اسلامی هم مانند مردم با یکدیگر اتحاد داشتند، اسراییل هرگز نمی توانست به خون ریزی های خود ادامه دهد و تا به امروز بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم مظلوم غزه را به شهادت برساند.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه وحدت بین المللی و وحدت ملی را برای کشور و جهان اسلام ضروری دانست و گفت: اگر وحدت بین حکام اسلامی وجود داشته باشد قطعا مسلمانان می توانند حول محور پیامبر اسلام بر دشمنان غلبه کنند و کسی هم جرات نمی کند به مرزهای کشورهای مسلمان تجاوز کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار