عارف: همفکری قوای سه‌گانه لازمه رشد اقتصادی ۸ درصدی است

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: رشد ۸ درصدی و هموار کردن مسیر اجرای برنامه هفتم توسعه یقینا نیاز به همفکری سه قوه و همه دستگاه‌ها دارد که در این مسیر نقش معاونان اول بسیار پررنگ است.
کد خبر: ۶۹۰۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳ - 15September 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، نخستین نشست مشورتی معاونان اول قوای سه گانه شامگاه شنبه به میزبانی «محمدرضا عارف» برگزار شد.

همفکری قوای سه گانه لازمه رشد اقتصادی ۸ درصدی

در این نشست، محمدرضا عارف با اشاره به تجربیات گذشته درباره تعامل بین قوا و نتیجه این همفکری ها در حل مسایل کلان کشور و دستاوردهای آن، بر برگزاری این جلسات همفکری و بهره گیری از تجربیات گذشته در جهت استمرارو توسعه هماهنگی ها و تعاملات پیوسته بین قوای سه گانه تاکیدکرد.

وی خاطرنشان کرد: با تعامل مثبت میان معاونان اول قوا می‌توان بسیاری از مسیرهای طولانی انجام کار را کوتاه‌تر و تشریفات زائد و هزینه بر را از میان برداشت که این امر در مسیر خدمت به مردم و حل مشکلات آنها امری حیاتی است.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: رشد ۸ درصدی و هموار کردن مسیر اجرای برنامه هفتم توسعه یقینا نیاز به همفکری سه قوه و همه دستگاه‌ها دارد که در این مسیر نقش معاونان اول بسیار پررنگ است.

در این جلسه حمیدرضا حاجی بابایی، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و حجت السلام خلیلی، معاون اول قوه قضائیه با استقبال از راهبرد مشورتی و توام با هفمکری دولت وفاق ملی ابراز امیدواری کردند آثار و نتایج مثبت اینگونه تعامل ها که مبتنی بر اصل وحدت و انقلاب اسلامی و مشی امام خمینی(ره) است،‌ مسیر افزایش مفاهمه بین دستگاهی و خدمت به ملت را هموار خواهد کرد.

همچنین در این جلسه،‌ اعضا آخرین تحولات بازار و شرایط اقتصادی کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده و محورهای مهمی چون ناترازی انرژی، تحقق بودجه و شفاف سازی آن، خصوصی سازی، مولدسازی، نظام مالیاتی و نظام آموزش عالی را مورد ارزیابی قرار داده و راهکارهای اولیه را به شور گذاشتند.

انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار