تشییع پیکر ۳۵ شهید تازه تفحص‌شده دوران دفاع مقدس در سردشت

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان‌غربی از تشییع پیکرهای ۳۵ شهید تازه تفحص‌شده در سردشت خبر داد.
کد خبر: ۶۹۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲ - 15September 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «منصور یوسفی» مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به تشییع ۳۵ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: این شهدا در مناطق «آلباتان» و «دوله‌تو» به دست گروهک‌های ضدانقلاب به شهادت رسیدند.

تشییع پیکر ۳۵ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در سردشت

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در جریان تفحص در مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور و کردستان عراق پیکر‌های مطهر ۱۵ شهید در محور جنگل‌های آلواتان، یک شهید در روستای بلو، شش شهید در منطقه عملیاتی بلفت و دوپازا مربوط به عملیات «نصر۷»، یک شهید در منطقه باسنی عراق مربوط به عملیات «نصر۴» و یک شهید در منطقه بانه در حدود مرزی سیران‌بند مربوط به تک دشمن در سال ۱۳۶۷ کشف شد که این شهدا امروز مورد استقبال مردم روستای دوله‌تو قرار گرفتند.

آیین استقبال از شهدا از ساعت ۹ صبح در روستای «دوله‌تو» شروع و با بدرقه و تکریم پیکرهای شهدا ساعت ۱۱ صبح در میدان مصدومین شیمیایی سردشت پایان یافت و پیکرهای مطهر ساعت ۱۲جهت تدفین به تهران منتقل شدند.

اهمیت روستای «دوله‌تو» از این جهت است که این روستا یادآور جنایت مغفول‌مانده ضد انقلاب در دوران جنگ است؛ در نزدیکی این روستا زندانی به همین نام وجود داشت که تحت کنترل حزب دموکرات کردستان ایران بود. در زندان دوله‌تو بیش از ۲۰۰ نفر از نیرو‌های سپاه، ارتش، جهاد سازندگی، بسیج، ژاندارمری و حتی پیشمرگان مسلمان کرد محبوس بودند.

پس از آزادسازی بخش‌هایی از سرزمین‌های کردستان توسط سپاه و ارتش از دست کومله و دموکرات، گروهک‌های ضدانقلاب با هماهنگی با حزب بعث عراق در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۶۰ به بمباران زندان دوله‌تو پرداختند که بیش از ۵۰ نفر از زندانیان به شهادت رسیدند. 

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها