فرمانده سپاه سرپل ذهاب:

دفاع مقدس متعلق به مردم است و مردم دفاع مقدس را خلق کردند

سرهنگ «کاکایی» گفت: دفاع مقدس متعلق به مردم است چون این مردم بودند که دفاع مقدس را خلق کردند اقشار مختلف مردم کشور با لبیک به فرمان امام راحل در خط مقدم در کنار نیروهای مسلح حضور یافتند و در پشت جبهه‌ها نیز این مردم بودند که از رزمندگان حمایت و پشتیبانی می‌کردند.
کد خبر: ۶۹۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷ - 15September 2024

دفاع مقدس متعلق به مردم است و مردم دفاع مقدس را خلق کردندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سرهنگ پاسدار «مجتبی کاکایی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرپل ذهاب در جلسه ستاد بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس این شهرستان، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس یادآور ایثار، فداکاری، رشادت و دلاورمردی مردان و زنان این سرزمین در برابر دشمنان این مرز و بوم است.

وی افزود: دفاع مقدس متعلق به مردم است چون این مردم بودند که دفاع مقدس را خلق کردند اقشار مختلف مردم کشور با لبیک به فرمان امام راحل در خط مقدم در کنار نیروهای مسلح حضور یافتند و در پشت جبهه‌ها نیز این مردم بودند که از رزمندگان حمایت و پشتیبانی می‌کردند.

سرهنگ کاکایی با اشاره به برنامه‌های سپاه سرپل‌ذهاب برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اذعان داشت: فضاسازی شهر و ایجاد مبلمان شهری متناسب با هفته دفاع مقدس سرآغاز برنامه‌های سپاه ناحیه در سطح شهرستان است که از روزهای قبل از آغاز هفته دفاع مقدس انجام خواهد گرفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرپل ذهاب افزود: هر مدرسه یک سنگر برنامه دیگر ما هم در فضای اجرا و هم فضای تبلیغی است که با همکاری آموزش و پرورش انجام می‌گیرد و چهره مدرسه را تبدیل به چهره دفاع مقدس خواهیم کرد همچنین اعزام یادگاران دفاع مقدس به مدارس و بیان خاطرات برای دانش‌آموزان انجام می‌شود که فرهنگ دفاع مقدس به جامعه هدف ما در مدارس منتقل شود.

سرهنگ کاکایی خاطرنشان کرد: دیدار نیروهای مسلح و بسیجیان شهرستان با امام جمعه سرپل‌ذهاب و استفاده از منویات ایشان که به نوعی نماد تجدید بیعت نیروهای مسلح شهرستان با مقام معظم رهبری است، از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی افزود: دیدار با خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس با همکاری بنیاد شهید، برگزاری یادواره شهدای آبروی محله، غبارروبی مزار شهدای شهرستان، نصب بنر از وصیت‌نامه شهدا در مساجد و برگزاری مسابقه نقاشی و طراحی عکس شهدا و تهیه کلیپ‌های تصویری از شهدا و دفاع مقدس و انتشار در فضای مجازی از مهم‌ترین برنامه‌های سپاه برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا است که در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

سرهنگ کاکایی در ادامه با اشاره به سایر برنامه‌های هفته دفاع مقدس، بیان داشت: برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری میز خدمت و مشاوره حقوقی و قضائی، برگزاری نشست‌های بصیرتی، برگزاری مسابقات ورزشی بومی و محله‌ای، اعزام گروه‌های جهادی بسیج جامعه صنعت به واحد‌های صنعتی، شیفت ایثار کارکنان ادارات، تجلیل از مربیان تربیتی، مسابقه کتاب‌خوانی و حضور در نماز جمعه و برنامه قرائت قرآن هر روز در یک مسجد از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته دفاع مقدس است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرپل ذهاب خاطرنشان کرد: برپایی ایستگاه سلامت جامعه پزشکی با همکاری شبکه بهداشت، برگزاری نشست مشاوره فرزندآوری و فرزندپروری و برگزاری برنامه نذر خون بسیجیان و حضور بسیجیان در واحد خون‌گیری برای اهدای خون از برنامه‌های سلامت سپاه ناحیه در هفته دفاع مقدس است.

سرهنگ کاکایی در ادامه با بیان اینکه هفته وحدت و هفته دفاع مقدس با هم تقارن داشته‌اند، افزود: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با هفته وحدت تقدیر از ائمه جمعه و جماعات اهل سنت و به صدا درآوردن زنگ مقاومت و وحدت در یکی از مدارس دارای تنوع مذهبی در این هفته انجام خواهد گرفت.

وی در پایان افزود: افتتاح پایگاه مقاومت بسیج روستای ناوه‌فره و برگزاری مراسم پاسداشت پرسنل وظیفه سپاه ناحیه و تقدیر از سربازان وظیفه از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار