همایش بین‌المللی «طالب آملی» برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی «طالب آملی» در زادگاه این شاعر بزرگ ایرانی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۹۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸ - 15September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، در نشست مشترکی که با حضور «محسنی» نماینده دانشگاه مازندران، «شکراللهی» نماینده کتابخانه مجلس شورای اسلامی، «محمدی» رئیس اداره میراث فرهنگی آمل و «قاسمی» نماینده شورای شهر آمل در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، نحوه مشارکت و همکاری سازمان در برگزاری همایش بین‌المللی طالب آملی مورد بررسی قرار گرفت.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همایش بین‌المللی طالب آملی را برگزار می‌کند

در این همایش بین‌المللی که طی روز‌های ۱۵ و ۱۶ آبان‌ سال جاری در زادگاه «طالب آملی» این شاعر بزرگ ایرانی برگزار می‌شود، هماهنگی‌های مربوط به حضور مدعوین خارجی و مدیریت پنل تخصصی سهم طالب آملی در گفت‌وگو‌های فرهنگی ایران و هند، برعهده اداره کل توسعه همکاری‌های علمی دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات خواهد بود.

طالب آملی از شاعران برجسته ایرانی بود که در معرفی و توسعه فرهنگ اصیل ایرانی و زبان فارسی به ویژه در شبه قاره هند سهم و نقش مهمی بر عهده داشت.

او که از شاعران سده یازدهم قمری و از تاثیرگذارترین شاعران زمان خود بود توانست با خلق سبک جدید شعری خود توجه بسیاری را به خود جلب کند. این شاعر برجسته مازندرانی علاوه بر مهارت در شعر و ادب در ریاضیات، حکمت و عرفان نیز توانایی داشت.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار