مدیرکل آموزش و پرورش کرمان:

یک‌هزار از فرزندان شهدا و ایثارگران در مدارس شاهد تحصیل می‌کنند

«رضایی» با بیان اینکه سال گذشته قریب ۴ هزار بازمانده از تحصیل از طریق مدرسه و نهضت سواد‌آموزی به تحصیل بازگشتند، گفت: یک‌هزار و ۵۰ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در مدارس شاهد تحصیل می‌کنند.
کد خبر: ۶۹۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۹ - 15September 2024

یک‌هزار از فرزندان شهدا و ایثارگران در مدارس شاهد تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عصر امروز، ۲۵ شهریورماه در نشست خبری با موضوع بازگشایی مدارس و پروژه مهر با بیان اینکه همه عوامل به کار گرفته شده تا مهری توأم با شادمانی برای دانش‌آموزان و بدون دغدغه برای والدین با حضور ۷۵۰ هزار دانش‌آموز آغاز کنیم، اظهار داشت: پروژه مهر هر سال از خردادماه سال قبل آغاز می‌شود و شامل ساماندهی نیروی انسانی و شاداب‌سازی فضاهای آموزشی است.
 
وی از وجود حدود ۶ هزار مدرسه در استان کرمان خبر داد و افزود: از این تعداد در ۱۷ منطقه استان مدارس عشایری هستند و برای تأمین نیروی انسانی این مدارس اقدامات متعددی انجام شده است. در مدت سه سال گذشته حدود ۸ هزار معلم صرفاً از طریق آزمون جذب آموزش و پرورش شدند. همچنین تا جایی که امکان دارد از بازنشستگی نیروها جلوگیری کردیم. 
 
رضایی با ارائه توضیحاتی در خصوص به کار گرفتن نیروهای بازنشسته، حق‌التدریس و همچنین دانشجویان سال آخر دانشگاه فرهنگیان برای حضور در کلاس‌های درس، ادامه داد: در حال حاضر ثبت‌نام ۹۸ درصد دانش‌آموزان انجام شده است و ۹۲ درصد نیز کتاب‌های درسی خود را ثبت کرده‌اند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه دستورالعمل ثبت‌نام اتباع مجاز نیز ابلاغ شده و صرفاً از طریق کد یکتا امکان‌پذیر است، اظهار کرد: مدیران حق ندارند دانش‌آموزان بدون کد یکتا را ثبت‌نام کنند و در صورت تخلف برخورد می‌شود. سال گذشته ۳۲ هزار دانش‌آموز اتباع مجاز در مدارس کرمان ثبت‌نام کردند و ساخت مدارس غیردولتی ویژه اتباع مجاز آغاز شده است.
 
وی با بیان اینکه امسال با همکاری نوسازی مدارس و برنامه بودجه استان ۶۹ مدرسه نوساز پذیرای دانش‌آموزان است، تصریح کرد: کرمان در حوزه نوسازی مدارس رتبه پنج کشوری را دارد و در سه سال گذشته ۵۰۲ مدرسه نیمه تمام تکمیل شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است. 
 
مدیرکل آموزش و پرورش کرمان با اشاره به بهسازی تعدادی از مدارس استان در قالب طرح «شهید عجمیان»، گفت: وضعیت مدارس جنوب کرمان در حال حاضر حتی از شمال کرمان مناسب‌تر است؛ البته شهرستان جازموریان مشکلاتی دارد که در صورت بهره‌برداری از مدارس، مشکلات حل می‌شود.
 
وی ادامه داد: افزایش فضاهای ورزشی مدارس در قالب طرح «شهید سلیمانی» در حال انجام است که در سه سال گذشته ۸۷ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان افتتاح شد. همچنین سوله‌هایی در حال ساخت است. امسال نیز ۱۵ میلیارد تومان برای تأمین چمن زمین‌ها در نظر گرفته شده است تا دانش‌آموزان به راحتی ورزش کنند.
 
رضایی از رونمایی از کتاب شهید ایرانمنش، (مدیرکل شهید آموزش و پرورش کرمان) خبر داد و افزود: همراهی دانش‌آموز فرزند شهید به عنوان یک طرح استانی امسال اجرا می‌شود و تعدادی از فرزندان شهدا روز اول مهر تا مدرسه همراهی می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه زنگ نماز نیز در روز اول مهر در مدرسه ثارالله کرمان نواخته می شود ادامه داد: و نماز به امامت امام جمعه کرمان اقامه می‌شود. همچنین در نخستین روز بازگشایی مدارس ائمه جمعه موقت کرمان در پنج مدرسه حضور یافته و نماز برپا می‌شود. ۱۰ میلیارد تومان نیز برای تأمین فرش نمازخانه مدارس اختصاص یافته است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش کرمان با بیان اینکه سال گذشته قریب ۴ هزار بازمانده از تحصیل از طریق مدرسه و نهضت سواد‌آموزی به تحصیل بازگشتند، گفت: یک‌هزار و ۵۰ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران در مدارس شاهد تحصیل می‌کنند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار