نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

لزوم توجه طلاب به اخلاق و اصل ولایت مطلقه فقیه

آیت الله «محمدی لائینی» بر لزوم توجه طلاب به علم، اخلاق و عقلانیت و اصل ولایت مطلقه فقیه تاکید کرد و گفت: اسلام منهای سیاست، اسلام سازش و اسلام آمریکایی با مستکبران به شدت در حوزه‌های علمیه حال ترویج است.
کد خبر: ۶۹۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴ - 15September 2024

لزوم توجه طلاب به علم، اخلاق و عقلانیتبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در آئین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ حوزه‌های علمیه استان که در مدرسه علمیه امام صادق (ع) محمودآباد برگزار شد، اظهار داشت: مازندران سابقه تعلیم و تعلم حوزوی و حوزه‌داری بسیار درخشان و علمای بزرگوار فراوانی داشته و دارد.

وی افزود: امروز باید دین خودمان را به حوزه‌های علمیه ادا کنیم و این امانت را به‌خوبی نگه داریم چرا که وارث بزرگان و علما هستیم، امروز همه اعتراف دارند که بقا و دوام جمهوری اسلامی مرهون روحانیت و علمای دین است، دشمنان ما برای این مدارس خواب‌های بسیار خطرناکی دیدند.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: باید مدارس را در بعد کتاب و ایمان هر دو اداره کنیم، اگر کتاب قوی و ایمان ضعیف باشد باز هم هدفی که داریم محقق نمی‌شود اخلاق در حوزه‌های علمیه باید محور باشد و در طلاب نمود پیدا کند، عبادت، معنویت و معرفت داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: یکی دیگر از چیز‌هایی که باید به آن توجه شود عقلانیت است، این کتاب خاصی ندارد، عالم باید عاقل باشد.

امام جمعه ساری ادامه داد: در گذشته بنی صدر مدعی بود که ۱۶۰ علم دارد و رجایی بی‌سواد است، امام راحل می‌فرمود که رجایی عقلش از علمش بیشتر است گرچه علم بنی صدر هم توهم بود، طلاب ما باید عقلشان از علمشان بیشتر باش.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خداوند در آغاز سوره قلم از سه نعمت (علم، عقل و اخلاق) یاد می‌کند، برای کسب علم کتاب داریم، اما برای سنجش و تقویت عقلانیت باید کار و فکری کرد.

این مسئول تاکید کرد: رویکرد ما به حوزه‌های علمیه بعد از انقلاب با رویکرد در تمام هزار و ۴۰۰ سال گذشته باید متفاوت باشد، چون شرایط فرق کرد، تفاوت اسلام آمریکایی با اسلام ناب محمدی (ص) را باید دید، امام از اسلام غیرناب زیاد اظهار گلایه داشت، با امام به خاطر درس خواندن در حوزه‌های علمیه رفتار بدی داشتند.

وی تصریح کرد: آنطور که باید از علامه حسن زاده آملی در حوزه علمیه تجلیل نشد، بیان کرد: امروز اسلام آمریکایی در فضای مجازی جولان می‌دهد، اگر طلبه امروز تفاوتش را نفهمد خام اسلام آمریکایی و انگلیسی می‌شود، یا اسلام منهای سیاست، اسلام سازش با مستکبران و اسلام آمریکایی به شدت در حوزه‌های علمیه حال ترویج است.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه طلاب باید با اصل ولایت مطلقه فقیه آشنا شوند، خاطرنشان کرد: اگر بنا باشد ولایت فقیه زیرسوال رود آن سنگ زیرین این بنا فرو می‌ریزد، خطر مبارزه سیاسی با ولایت فقیه بسیار کمتر از مبارزه فقهی با ولی فقیه است و کم و بیش وجود دارد، از این رو طلاب باید به اصل ولایت فقیه کاملا آشنا، معتقد و ملتزم باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر دوری از افراط و تفریط، توجه به اعتدال در نظم و انضباط و رافت و رحمت در تربیت طلاب تاکید کرد و گفت: باید طلاب را همچون فرزندان خود ببینید تا موفق شوید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار