خوانش برگی از زندگی شهید «ابراهیمی مجد» در رادیو فرهنگ

داوود نماینده در «فیض حضور» رادیو فرهنگ، برگی از زندگی شهید «مصطفی ابراهیمی مجد» را می‌خواند.
کد خبر: ۶۹۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹ - 16September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، برنامه «فیض حضور» که از ۲۹ شهریور در جدول پخش رادیو فرهنگ قرار می‌گیرد به زندگی شهید مهندس «مصطفی ابراهیمی مجد» و خاطرات شهید از زبان همرزمان و دوستان و اعضای خانواده و .. اختصاص دارد.

خوانش برگی از زندگی شهید ابراهیمی مجد با صدای داوود نماینده

«رؤیا ولی‌زاده» تهیه‌کننده در خصوص «فیض حضور» اظهار داشت: این برنامه بر اساس اثری از «عباس کفایی قاینی» تولید شده که مجموعه‌ای از خاطرات شهید والامقام «مصطفی ابراهیمی مجد» است.

وی ادامه داد: پس از مطالعه کتاب به نظرم رسید بخش‌های روایی خاطره‌ها می‌تواند صدای شاهد داشته باشد؛ پس در ارتباط با نویسنده صدای خاطره‌گویی دوستان و خانواده که در متن کتاب روایتگر خاطرات شهید بودند را گرفته و به جای یک کتاب صوتی برنامه‌ای بر پایه خاطره و روایت را ضبط کردیم.

ولی‌زاده توضیح داد: چون نویسنده کتاب جناب کفایی از مجروحان دفاع مقدس بوده و تحت عمل جراحی مغز قرار گرفته بود، برخی از اسامی را فراموش کردند و در تولید برنامه در بخشی از روایت‌ها دچار مشکل شدیم و نتوانستیم نام راوی را مستند کنیم، ولی سعی کردیم با توجه به صحنه‌های کناب با استفاده از صدای روایتگر و موسیقی صحنه‌سازی کرده و شنونده بتواند تصویرسازی کند.

این تهیه‌کننده گفت: توجه به شهدا و بیان خاطرات آنها و زنده نگه داشتن یادشان، یکی از مسئولیت‌هایی است که بر عهده ما، برنامه‌سازان رسانه است؛ پس در این برنامه، خاطرات شهید که از زبان هم‌رزمان و دوستان و اعضای خانواده و ... نقل شده است را استاد «داوود نماینده» با صدای خاص خود روایت کرده‌ است که هر یک می‌تواند ما را با فضایل اخلاقی این شهید بزرگوار آشنا کند.

ولی‌زاده درباره قالب این برنامه توضیح داد: «فیض حضور» یک مستند یا گزارش نیست؛ بلکه اساس کار در این برنامه بر اصل خاطره‌نویسی است؛ یعنی سعی شده است ادبیات بسیجی در نوشتار برنامه و روایتگری حفظ شود و فقط در حد ضرورت و سلیس شدن عبارت‌ها و رفع بعضی ابهامات ورادیویی شدن متن ویراستاری صورت گیرد و از احساسی کردن و جذابیت متون با بکار بردن جملات اضافی خودداری شده است.

این تهیه کننده ادامه داد: این برنامه قبل از آن که معرف شهید مهندس ابراهیمی مجد باشد، معرف ویژگی‌های گروه تخریب ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران که زیر نظر شهید مجد فعالیت داشته است؛ زیرا افراد نحوه فعالیت‌های خود را در گروه تخریب توضیح می‌دهند که به دستور شهید مجد انجام می‌شده است؛ لذا اطلاعات مفیدی راجع به نحوه فعالیت این گروه به خوانندگان ارایه می‌شود.

ولی‌زاده با اشاره به اهمیت بازنمایی دفاع مقدس در رادیو فرهنگ بیان کرد: رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس به‌عنوان الگویی برای ایجاد سرمایه‌های اجتماعی و تقویت روحیه ایثار و فداکاری در نسل جدید هستند و تلاش ما بر این است که سرمایه اجتماعی را در هر جامعه‌ای تقویت کنیم. دفاع مقدس هم از این نوع سرمایه است که با انتخاب این کتاب برای رادیویی شدن در این مسیر گام برداشته‌ایم.

وی درباره انتخاب این کتاب برای رادیویی شدن گفت: از ویژگی‌های منحصر به فرد شهید مجد می‌توان به آرامش، اقتدار و به درستی تصمیم‌گیری و توانمندی و علم موشک‌سازی او اشاره کرد که باید نسل جدید حتما با این افراد آشنا شوند و بدانند که توابع علمی و متخصصین ما برای حفظ خاک این مرز و بوم چه کرده‌اند.

ولی‌زاده درباره کار با داوود نماینده گفت: استاد نماینده صبورانه با احترام ویژه به شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ضبط این برنامه را برای من خاطره‌انگیز کرد و برای من جالب بود که در این برنامه خط به خط و نکته به نکته را احساس کرده و بعد روایت می‌کردند.

تهیه‌کننده درباره تعداد این برنامه نیز گفت: تاکنون ۲۶ قسمت از برنامه را با استاد نماینده ضبط کرده‌ایم که در ۳۰ قسمت تلاش می‌کنیم که روایت زندگی این شهید در فیض حضور تمام شود و پخش برنامه هم پنج‌شنبه و جمعه ساعت ۱۹ از رادیو فرهنگ است و از خانواده نویسنده کتاب برای همکاری ویژه و ارسال صدای افرادی که خاطره‌ها را روایت کردند تشکر می‌کنم که اگر زحمات و تلاش‌های جناب کفایی برای گردآوری صوت خانواده و دوستان و همرزمان شهید نبود این کتاب جور دیگری ضبط می‌شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار