رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع):

توسعه زیرساخت‌های بین‌المللی از اولویت‌های راهبردی دانشگاه امام رضا (ع) است

رجوعی توسعه زیرساخت‌های بین‌المللی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های راهبردی این دانشگاه برشمرد و گفت: بین‌المللی‌سازی دانشگاه فقط به جذب دانشجوی خارجی، محدود نمی‌شود.
کد خبر: ۶۹۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱ - 16September 2024

توسعه زیرساخت‌های بین‌المللی از اولویت‌های راهبردی دانشگاه امام رضا (ع) استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «مرتضی رجوعی» رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع)، در جلسه شورای مدیران دانشگاه که در آستانه شروع سال تحصیلی جدید ۱۴۰۴-۱۴۰۳ و با حضور معاونین و مدیران اجرایی دانشگاه در سالن جلسات شهید چمران دانشگاه برگزار شد، به تشریح اولویت‌های راهبردی دانشگاه در سال جاری و تبیین الگوی برنامه سه‌ساله دوم آستان قدس رضوی در بازه زمانی ۱۴۰۴ تا ۱۴۰۶ پرداخت.

وی با اشاره به برنامه تحولی سه سال اول آستان قدس رضوی تا پایان سال جاری، گفت: آستان قدس رضوی در چشم‌انداز ۱۰ساله خود از ۱۴۰۱ تا ۱۴۱۰، سه برنامه میان‌مدت سه‌ساله را برای تحقق این چشم‌انداز تدوین نموده است که تا پایان سال ۱۴۰۳ برنامه سه سال اول به اتمام خواهد رسید.

رجوعی افزود: برنامه سه‌ساله دوم از ابتدای سال ۱۴۰۴ در کلیه جغرافیای آستان قدس رضوی جاری و ساری خواهد شد و نیاز است مدیران بخش‌های مختلف دانشگاه در تدوین و طراحی برنامه‌ها و فعالیت‌ها توجه ویژه به این شاخص‌ها و راهبرد‌ها داشته باشند، زیرا سنجش عملکردی سازمانی دانشگاه در آستان قدس رضوی، بهبود شاخص‌های ماست.

وی توسعه زیرساخت‌های بین‌المللی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های راهبردی دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) برشمرد و توضیح داد: بین‌المللی‌سازی دانشگاه فقط به جذب دانشجوی خارجی محدود نمی‌شود، بلکه در مسیر بین‌المللی‌سازی دانشگاه، باید توسعه زیرساخت‌ها نیز موردتوجه جدی قرار گیرد.

وی خطاب به مدیران تمامی واحد‌های دانشگاه تأکید کرد: رویکرد بین‌المللی‌سازی دانشگاه به‌عنوان یک جهت‌گیری استراتژیک اساسی، باید به‌تمامی حوزه‌ها و بخش‌ها تسری داده شود و برنامه‌هایی مدون و جامعی دراین‌خصوص تعریف و اجرایی شود.

 رجوعی همچنین افزایش مراودات و تبادلات علمی، ارائه خدمات مطلوب آموزشی با رویکرد بین‌المللی، ارائه مزایای رقابتی دانشگاه در بین‌المللی‌سازی، افزایش همکاری‌های بین‌المللی پژوهشی و ارتقای مهارت‌های سواد پژوهشی در حوزه بین‌الملل، ارتقای وب‌سایت بین‌الملل دانشگاه و آموزش تکنیک‌های بین‌المللی‌سازی دانشگاه به کلیه همکاران را برخی از اقدامات مؤثر برای بین‌المللی‌سازی دانشگاه برشمرد.

 وی در ادامه سخنانش تدوین برنامه مدون فرهنگی ویژه اساتید را یکی از راهبرد‌های اساسی این دانشگاه عنوان کرد و گفت: اساتید، خط مقدم ارتباط با دانشجو و دانشگاهیان قرار دارند و نیاز است مدل تربیتی ویژه برای کلیه اساتید طراحی گردد.

 رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) تربیت نیروی انسانی کارآمد، خلاق و مهارت‌محور را از مهم‌ترین رسالت‌های این مجموعه علمی منتسب به آستان مقدس حضرت رضا (ع) معرفی کرد و گفت: در شیوه پذیرش دانشجو به‌صورت نیمه‌متمرکز کیفیت دانشجویان ورودی افزایش پیدا می‌کند و در ادامه وظیفه ماست تا با ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی متناسب منجر به خروجی نیرو‌های توانمند و متعهد شویم و در پایان زمینه اشتغال دانشجو نخبه فارغ‌التحصیل شده را فراهم نماییم.

رجوعی ارتقای مهارت‌های پژوهشی و مهارتی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه و کاهش هزینه‌ها هم‌زمان با حفظ ارائه کیفیت خدمات به‌گونه‌ای که خللی در کیفیت برنامه‌ها و خدمات ایجاد نشود را دیگر رویکرد‌های دانشگاه در سال تحصیلی جدید برشمرد که باید موردتوجه مدیران و کلیه دست‌اندرکاران این دانشگاه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار