استاندار خراسان رضوی:

سال تحصیلی جدید را در خراسان رضوی با حداقل مسائل و مشکلات آغاز خواهیم کرد

نظری گفت: جمع‌بندی ما این است که سال تحصیلی را در استان خراسان رضوی با حداقل مسائل و مشکلات آغاز خواهیم کرد.
کد خبر: ۶۹۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲ - 16September 2024

سال تحصیلی جدید را در استان با حداقل مسائل و مشکلات آغاز خواهیم کردبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی امروز (دوشنبه) در مراسم طرح شهید سلیمانی که در مجموعه ورزشی الغدیر برگزار شد، اظهار داشت: برابر آخرین بررسی در شورای آموزش و پرورش، کلاس‌ها آماده است، تجهیزات هم امروز اعزام می‌شود. دانش‌آموزان نیز آماده هستند. کتاب‌ها هم آماده است.

وی افزود: پیش‌بینی تقریبا کاملی برای حضور معلمان در همان روز اول شده و در کلاس‌ها حاضر خواهند شد. در زمینه سرویس مدارس نیز باید بیشتر تمرکز شود که در دستور کار قرار گرفته است. در آخرین بررسی که امروز مخصوصا در مشهد انجام سد و با توجه به اینکه ۷۵ درصد در شهرستان مشهد هستند، آمادگی دارند. جمع‌بندی ما این است که سال تحصیلی را در استان با حداقل مسائل و مشکلات آغاز خواهیم کرد.

نظری با بیان اینکه در بدو شروع به کار ۳۴ کلان‌مسئله را در استان احصا کردیم، عنوان کرد: ۱۴ کلان‌مسئله در حوزه زیرساخت و یک مسئله در ارتباط با کلاس و عقب‌ماندگی کلاس و فضای آموزشی بود. میانگین کشور ۵.۳ درصد و میانگین استان ۴.۵ است اما در نقاطی مانند حاشیه شهر مشهد به زیر دو می‌رسیم. طبیعی است این عقب‌ماندگی باید در مقطع محدود زمانی جبران شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: میزان این عقب‌ماندگی حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار کلاس می‌شد که باید راه حلی برای آن پیدا می‌کردیم. اعتبارات سنواتی، عمرانی و تملکی که سالانه تخصیص پیدا می‌کند، پاسخ نمی‌دهد، بنابراین باید ظرفیت جدیدی ایجاد می‌کردیم که مولدسازی را در دستور کار قرار دادیم. این مولدسازی پنج بسته بود که یک بسته در حوزه آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: ۴ هزار کلاس را طی دو، سه سال گذشته به بهره‌برداری رساندیم و ۵ هزار کلاس هم در برنامه قرار گرفته و قرار است آموزش و پرورش با خیرین به صورت ۵۰-۵۰ بسازند.

نظری اضافه کرد: برای تحقق این موضوع مهم و حل این مساله اقدامات جانبی هم باید صورت می‌گرفت. باید در عرض دو، سه سال این عقب‌ماندگی را در فضای آموزشی جبران کنیم تا با وجود همه این سختی‌ها یکی از کلان‌مساله‌ها حل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار