مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سایه انسجام رونق بیشتری پیدا می‌کند

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با هفته وحدت پیش‌بینی می‌شود برنامه‌های گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس رونق بیشتری داشته باشد و تأثیرگذاری این برنامه‌ها بر افکار عمومی افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۶۹۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷ - 16September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس خراسان رضوی با آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در استان به ارائه گزارش در خصوص عملکرد این ستاد پرداخت.

وی اظهار داشت: ۴۴ مناسبت به‌عنوان مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت برشماری شده و در طول سال گرامیداشت این مناسبت‌ها با تشکیل ستاد مورد تاکید قرار گرفته که در هفته دفاع مقدس به‌عنوان قله مناسبت‌های ملی دفاع مقدس تلاش بیشتری صورت می‌گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: ستاد گرامیداشت دفاع مقدس استان بعد از سوم خرداد آغاز به کار کرد. هدایت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها توسط این ستاد که در جای‌جای استان گسترش پیدا کرده، صورت گرفته و با برگزاری جلساتی، هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

دبیر ستاد گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: به مناسبت هفته دفاع مقدس تا امروز هزار عنوان برنامه در سامانه سادم ویژه ثبت برنامه‌های گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت ثبت شده که روند ثبت برنامه‌ها ادامه دارد.

سردار یوسفعلی‌زاده رژه نیروهای مسلح، تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، برگزاری صبحگاه مشترک، تجدید میثاق با شهیدان، سخنرانی فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس پیش از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و فضاسازی محیطی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تبلیغی مدیریت شهری را از جمله مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده ویژه هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سایه انسجام رونق بیشتری پیدا می‌کند

وی تصریح کرد: برای گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس کار گسترده‌ای صورت گرفته و در حال انجام است. بحمدالله مجموعه‌های اداری، اجرایی و فرهنگی، یگان‌های نیروهای مسلح، تشکل‌های مردم‌نهاد به‌خصوص تشکل‌های فعال در حوزه دفاع مقدس و مقاومت همچون ید واحده در صحنه حضور و ظهور دارند و منسجم و‌ یکپارچه عمل می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با هفته وحدت پیش‌بینی می‌شود برنامه‌های گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس رونق بیشتری داشته باشد و تأثیرگذاری این برنامه‌ها بر افکار عمومی افزایش پیدا کند.

این مسئول یادآور شد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در طیف وسیعی از اقدامات با صد زبان نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت و همچنین ترویج فرهنگ دفاع مقدس را دنبال می‌کند و بحمدالله در یک هماهنگی و هم‌افزایی با اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، کنگره ۱۸ هزار شهید استان و دیگر مجموعه‌های اثرگذار برای تحقق این ماموریت تلاش می‌کند.

سردار یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: آموزش و تدریس درس آشنایی با معارف دفاع مقدس، تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان، تالیف و چاپ کتاب، تبلیغ و گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت، جمع‌آوری اسناد و مدارک، نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه روحانیت، زنان و پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، اقدامات عمرانی به‌منظور احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، تکریم، تدفین و احداث یادمان شهدای گمنام و فعالیت‌های هنری و سینمایی از جمله عرصه‌هایی است که جمع گسترده‌ای از پیشکسوتان و فعالین این حوزه‌ها در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جغرافیای استان فعالیت داشته و با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی همکاری دارند.

وی بیان داشت: پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت در ارتباط تصویری سراسری چهارشنبه چهارم مهر با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند که این مراسم در سطح خراسان رضوی با محوریت مرکز استان برگزار می‌شود.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سایه انسجام رونق بیشتری پیدا می‌کند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: امید است در چهل و چهارمین سالگرد حماسه جاوید دفاع مقدس با اجرای برنامه‌های اثرگذار توفیق قدردانی از مجاهدت‌های شهدا، جامعه ایثارگری و پیشکسوتان دفاع مقدس را داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار