رئیس دانشگاه فردوسی مشهد:

شعبه دانشگاه فردوسی مشهد در عراق راه‌اندازی می‌شود

میرزایی گفت: امید است که با هماهنگی و همکاری مؤثر؛ شاهد توفیق بیش از پیش دانشگاه بزرگ فردوسی مشهد در عرصه ملی و بین‌المللی باشیم که بر همین اساس؛ با تعاملات انجام شده به زودی شعبۀ دانشگاه فردوسی در کشور عراق راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۶۹۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵ - 16September 2024

شعبه دانشگاه فردوسی مشهد در عراق راه‌اندازی می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «مسعود میرزایی شهرابی» رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با صدور پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ اظهار داشت: در سال‌های اخیر تعاملات علمی بین دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه‌های معتبر در کشور‌های پاکستان، اندونزی، روسیه و عراق افزایش قابل توجهی داشته است.

وی افزود: همچنین تمهیدات لازم برای ایجاد رشته مهندسی معدن در دانشگاه فردوسی مشهد، انجام شده و به زودی این دانشگاه پذیرای دانشجویان کارشناسی در رشته معدن خواهد بود.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانشجویان این دانشگاه گفت: گواهی می‌دهم که تلاش‌های صادقانۀ یکایک اعضای این خانواده را در لحظه به لحظۀ این مدت به‌ چشم دیدم و اطمینان دارم تلاش‌های ارزشمند و همکاری مؤثر شما، سهم چشمگیر و انکار نشدنی در ارتقا و پیشرفت این دانشگاه دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: طرح بزرگ «پردیس زندگی» ویژه دانشجویان متأهل با ظرفیت ۸۰۰ واحد مسکونی، با عنایت خداوند آغاز شده است و به زودی سازۀ بلوک A آن به پایان خواهد رسید.

میرزایی ادامه داد: به منظور حمایت از دانشجویان و دانش‌آموزان ممتاز و استعداد‌های برتر، تسهیلات ویژه‌ای برای ادامه تحصیل این دانشجویان در نظر گرفته شد و برای افزایش ارتباط دانشگاه و صنعت از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌ایم.

وی در پیام خود یادآور شد: عقد قرارداد و تفاهم‌نامه‌های مهمی با مجموعه‌های بزرگ و بلندآوازۀ صنعتی کشور از جمله شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، گروه صنعتی مپنا، شرکت گاز ملی ایران، شهرداری مشهد و شرکت ایران خودرو خراسان از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است که به افزایش چشمگیر عوائد اختصاصی قرارداد‌های پژوهشی برون دانشگاهی منجر شده است.

این مسئول با اشاره به ترمیم حقوق و اعطای مزایای قانونی دانشگاهیان در احکام جدید، افزود: با تلاش و همت معاونت برنامه‌ریزی و توسعۀ منابع دانشگاه، تمامی معوقات و حقوق شامل حق مسکن و بدی آب و هوا به خانواده این دانشگاه پرداخت و با تلاش و همت معاونت آموزشی دانشگاه، هزارو ۳۹۰ پایه تشویقی به اعضای هیات علمی اعطا شد.

میرزایی اظهار امیدواری کرد تا با هماهنگی و همکاری مؤثر؛ شاهد توفیق بیش از پیش دانشگاه بزرگ فردوسی مشهد در عرصه ملی و بین‌المللی باشیم و نام این دانشگاه پرافتخار بر تارک آسمان علم و خرد بدرخشد.

وی گفت: این دانشگاه محدود به مرزهای جغرافیایی نیست و با تعاملات انجام شده به زودی شعبۀ دانشگاه فردوسی در کشور عراق راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار