مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

اجرای بیش از ۲۰ هزار فعالیت و برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در مازندران

سرهنگ «سلامی» از اجرای بیش از ۲۰ هزار فعالیت و برنامه ویژه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۶۹۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳ - 16September 2024

اجرای بیش از ۲۰ هزار فعالیت و برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در همایش «رسانه و دفاع مقدس» امروز که در سالن همایش صدا و سیمای مرکز مازندران برگزار شد، با بیان اینکه دفاع مقدس قله ایستادگی ملت ایران بود، اظهار داشت: مردم ایران عزت خود را در دوران دفاع مقدس به ثبت رساندند.

وی افزود: در شرایطی که ارکان نظام هنوز مستحکم نشده بودند دشمنان انقلاب دست در دست یکدیگر یک جنگ تمام عیاری را به ما تحمیل کردند تا انقلاب را از مسیر خود منحرف کنند که مقاومت هشت ساله مردم در دوران دفاع مقدس آنان را ناکام گذاشت و باید این عظمت بزرگ را برای نسل‌های آینده، تبیین و بازگویی کنیم.

سلامی با بیان اینکه جنگ ما جهاد در راه خدا بود و رزمندگان ما با این نیت در جبهه حق علیه باطل شرکت می‌کردند، نقش امام و رهبری را از دیگر عوامل پیروزی ما در جنگ تحمیلی برشمرد و گفت: رزمندگان ما نیز گوش به فرمان امام راحل بودند.

وی بیان داشت: مردم نه تنها در خط مقدم بلکه در پشت جبهه‌ها نیز حضوری پررنگ و موثر داشتند و مردم نقشی ۵۰ درصدی در جنگ تحمیلی داشتند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تاکید کرد: روحیه ایثار، گذشت و معنویت ما را در دفاع هشت ساله پیروز کرد و استان مازندران در جنگ تحمیلی نقش محوری داشتند.

این مسئول با بیان اینکه بیش از ۱۷۰ هزار رزمنده مازندرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند و لشکری خط شکن بودند، خاطرنشان کرد: جوانان غیور این استان حماسه‌های ماندگاری را در تاریخ دفاع مقدس به ثبت رساندند و پس از آن نیز در دفاع از حرم نیز حماسه خان‌طومان به ثبت رسید.

سلامی با اشاره به در پیش بودن ۴۴ سالگی دفاع مقدس، افزود: امسال هفته دفاع مقدس مازندران مزین به برگزاری دومین اجلاسیه شهدا در ۱۲ مهر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه رسانه‌ها در دوران دفاع مقدس نقش محوری داشتند و امروز نیز در جهاد تبیین، نقش محوری دارند، خاطرنشان کرد: امروز برای زنده نگاه‌داشتن دفاع مقدس باید همه در میدان باشند و نقش رسانه‌ها در این عرصه، بی‌بدیل است.

این مسئول، از برگزاری بیش از ۲۰ هزار فعالیت و برنامه، به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان مازندران خبر داد و برپایی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در حاشیه برگزاری دومین کنگره شهدا، برگزاری چهار هزار یادواره در چهار هزار مدرسه استان، تجلیل از ۶۰ هزار بانوی پیشکسوت جهاد و مقاومت، ایجاد نمایشگاه دفاع مقدس در موزه دفاع مقدس مازندران را از جمله آنها ذکر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار