فرزین: ۱۰۰ همت وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت شد

رئیس‌ کل بانک مرکزی از پرداخت ۱۰۰ همتی تسهیلات ازدواج و فرزندآوری از ابتدای سال تا ۲۵ شهریور خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی تامین منابع لازم برای پرداخت بیشتر از ۲۰۰ همت تسهیلات تکلیفی پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۶۹۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸ - 16September 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «محمدرضا فرزین» رئیس‌ کل بانک مرکزی پس از جلسه همفکری با کمیسیون اصل نود مجلس در جهت تسهیل و تسریع در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری، در خصوص عملکرد شبکه بانکی در اجرای تسهیلات تکلیفی، اظهار داشت: مجموع وام ازدواج و فرزندآوری که تاکنون توسط شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شده است بیش از ۱۰۰ همت است که ۸۱ همت آن مربوط به وام ازدواج و ۱۹ همت مربوط به وام فرزندآوری است.

فرزین: ۱۰۰ همت وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت شد

وی با اشاره به تکالیف قانونی پرداخت این تسهیلات، تصریح‌ کرد: شبکه بانکی براساس قانون باید در مجموع ۲۰۰ میلیارد برای سرفصل تسهیلات ازدواج و فرزند پرداخت کند، اما برنامه‌ریزی ما پرداخت این تسهیلات فراتر از ۲۰۰ همت پیش‌بینی شده است.

فرزین ادامه‌ داد: اعطای رقم ۵۰ همت بودجه اضافه بر ۲۰۰ همت قانونی برای پرداخت وام ازدواج و فرزند که دو هفته پیش در هیات عامل بانک مرکزی تصویب شد، بین هفت بانکی که متقاضیان دریافت این دو تسهیلات در آنها زیاد است آغاز شد.

رئیس‌ کل بانک مرکزی خاطرنشان‌ کرد: امروز بر اساس توافقاتی که با کمیسیون اصل نود مجلس انجام دادیم مقرر شد که مبالغی نیز از روش‌های دیگر برای متقاضیان پرداخت شود که پس از نهایی شدن اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

وی افزود: به طور قطع با تصمیم‌های اتخاذ شده، ثبت‌نام وام ازدواج و فرزند در سامانه مربوطه تسهیل می‌شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار