آمار ثبت‌نام عمره به مرز ۴۰ هزار نفر نزدیک شد

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که تعداد ثبت نام کنندگان سفر عمره به مرز ۴۰ هزار نفر نزدیک شد.
کد خبر: ۶۹۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۲ - 17September 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد «غلامرضا رضایی» معاون امور حج و عمره این سازمان اعلام کرد که تا شب گذشته بیش از ۳۸ هزار و ۴۰۰ نفر ثبت نام و ۹ هزار ۷۰۰ نفر در کاروان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در بسته اول، اعزام ۹۰ هزار معتمر پیش بینی شده است، اظهار داشت: زائران از ۱۶ ایستگاه پروازی به مقصد دو فرودگاه مدینه وجده اعزام خواهند شد و به تناسب تقاضای بیشترتلاش خواهد شد که ظرفیت هواپیمایی افزایش یابد و به درخواست متقاضیان پاسخ مثبت داده شود. 

آمار ثبت‌نام عمره به مرز ۴۰ هزار نفر نزدیک شد

در ادامه این نشست «سید عباس حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت هم استقبال از ثبت نام را خوب توصیف کرد و از اخذ ویزای زائران پرواز‌های نخست عمره خبر داد.

وی با اشاره به اینکه نیرو‌های مورد نظر برای تأمین نیاز‌های اولیه معتمرین به عربستان اعزام شده‌اند، افزود: در خصوص اختصاص ارز به زائران هم پیگیری ازبانک مرکزی در حال انجام است و در صورت تایید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در امو رحج و زیارت نیز برلزوم توجه به ارائه بسته‌های متنوع در سفر‌های زیارتی تاکید کرد و از مسئولان حوزه حج و زیارت خواست که برنامه سفر زمینی به اعتاب مقدسه و سرزمین وحی را در دستور کار قرار داده و پیگیری‌ها برای کسب آمادگی و مجوز‌های لازم را انجام دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب تاکید کرد: اینگونه سفر‌های مشترک در مرحله نخست می‌تواند برای زائران استان‌های مرزی همجوار با عراق برنامه ریزی شود و سپس به استان‌های دیگر تعمیم یابد.

وی افزود: سازمان حج و زیارت که مسئولیت برگزاری سفر‌های زیارتی به اعتاب مقدسه و سرزمین وحی را بعهده دارد همواره رضایتمندی بیشتر زائران را در برنامه کاری خود در اولویت قرار داده است و در همین راستا نیز با آغاز سفر‌های عمره از زائران در مورد نحوه ارائه خدمات در بخش‌های مختلف نظرسنجی شود و در برنامه ریزی‌ها مدنظر قرار گیرد. 

این نشست با گزارش حجت‌الاسلام و المسلمین «سید حسین رکن‌الدینی» معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری درباره نوآوری‌های فرهنگی در حج ۱۴۰۳ ادامه یافت.

وی تاکید کرد که در حوزه ارائه خدمات و اعزام خادمان فرهنگی آمادگی کامل برای برگزاری عمره وجود دارد و بسته‌های فرهنگی برای عمره گزاران تعریف و آماده شده که در اختیار زائران قرارمی گیرد.

در ادامه این جلسه، «حمیدرضا محمدی» معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از وضعیت اعزام کاروان‌ها به عتبات و پیگیری‌های صورت گرفته در مورد سفر زیارتی به سوریه گزارش داد و به کاهش بیش از ۱۰۰ درصدی آمار فوتی‌های امسال نسبت به اربعین سال گذشته اشاره کرد. 

در ابتدای این نشست نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت فرارسیدن میلاد پیامبر اکرم (ص)، هفته وحدت و هفته دفاع مقدس را تبریک گفت و یاد و خاطره شهدای منا در دوم مهر سال ۱۳۹۴ و حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام را گرامیداشت و از برگزاری برنامه‌ای به همین مناسبت با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران در دوم مهر سالروز بزرگداشت شهدای منا خبر داد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار