نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش: 

توسعه عدالت و کیفیت آموزشی اولویت نخست وزارت آموزش‌وپرورش/ ویژگی‌های کلیدی در تربیت حوصله و انگیزه معلمان است

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی گفت: دو ویژگی کلیدی در مسئله تربیت، داشتن حوصله و انگیزه معلمان جوان است.
کد خبر: ۶۹۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸ - 16September 2024

توسعه عدالت و کیفیت آموزشی اولویت نخست وزارت آموزش‌وپرورش/ ویژگی‌های کلیدی در تربیت حوصله و انگیزه معلمان استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» در دیدار با «علیرضا کاظمی» وزیر آموزش‌وپرورش که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، ضمن آرزوی موفقیت و توفیق برای این وزارتخانه اظهار داشت: امروز در حساس‌ترین مقطع از تاریخ آموزش‌وپرورش هستیم و به ‌موازات اینکه آسیب همه‌چیز می‌تواند از آموزش‌وپرورش آغاز شود، تعالی و شکوفایی نظام و انقلاب هم در گرو سازمان‌دهی نظام تعلیم و تربیت است.
 
وی با بیان اینکه متأسفانه وزارت آموزش‌وپرورش علی‌رغم اینکه رسالتش از تمام وزارتخانه‌های دیگر بیشتر است اما گرفتاری‌ها و مشکلات آن نیز بیشتر است، افزود: در حوزه تربیت مسئله اساسی که با آن مواجه هستیم، نیروهای بازنشسته فرهنگی هستند.
 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی دو ویژگی کلیدی معلمان قدیمی را باحوصله بودن و انگیزه بالا برای معلمی دانست و ادامه داد: مسئله تعلیم به هر شکل و عنوانی باشد، پیش می‌رود، اما مسئله تربیت نیاز به حوصله و انگیزه بالایی دارد.
 
امام جمعه مشهد ادامه داد: نیروهای جوان و نسل جدید معلمان همانند نیروهای قدیمی و گذشته نگاه افتخارآمیز و غرورانگیزی به حرفه معلمی ندارند و متأسفانه صرفاً به چشم یک حرفه و شغل به آن نگاه می‌کنند؛ درحالی‌که ماهیت این شغل با سایر مشاغل متفاوت است.
 
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: بنابراین ابتدا و در گام نخست بهتر است تمرکز این وزارتخانه بر روی دانشگاه فرهنگیان باشد تا معلمان نسل جدید ما از حوصله و انگیزه کافی برای تربیت دانش‌آموزان در کنار تعلیم آنان برخوردار باشند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید دقت داشت که آموزش‌وپرورش به‌عنوان دستگاه تربیت نیروی انسانی، سرمایه حقیقی کشور است و مدارس ما به‌عنوان کانون تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، از هر معدنی ارزشمندتر هستند.
 
آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر توسعه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی عنوان داشت: یکی از نکات مهمی که بایستی در جریان توزیع امکانات آموزشی در مناطق مختلف کشور صورت بگیرد، عدالت آموزشی و کیفیت آن است؛ به‌نحوی‌که تفاوت بسیاری در این زمینه بین مناطق حاشیه شهر و کم‌برخوردار با مناطق برخوردار دیده نشود.
 
 امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: همان‌طور که در برنامه‌های وزارتخانه آموزش‌وپرورش نیز اشاره شده است، توجه به مسائل روز و فنّاوری‌های آموزشی نیز لازم است که در مدارس به‌طور مساوی و برابر اجرایی شود تا محتواها و ابزارهای آموزشی نیز متناسب با نیازهای روز نسل نوجوان و دانش‌آموز ما توسعه پیدا کند. 
 
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار