نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

عملکرد تشکل‌های خواهران در عرصه عفاف و حجاب ارزشمند است

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: امروز در شهر مشهد تشکل‌های خواهران توانستند در عرصه‌های مختلف به‌ویژه عفاف و حجاب عملکرد موفق و تأثیرگذاری داشته باشند.
کد خبر: ۶۹۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲ - 18September 2024

توجه به ابعاد اجتماعی و سیاسی قرآن یک وظیفه همگانی/ عملکرد تشکل‌های خواهران در عرصه عفاف و حجاب ارزشمند استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در آیین اختتامیه دوره‌های آموزشی ویژه خواهران قرآن‌پژوه در حاشیه شهر مشهد که روز گذشته انجام شد، با بیان اینکه مسئله قرآن‌پژوهی یک عنوان بسیار عام است، اظهار داشت: اگر بخواهیم این عنوان عام در موسسه قرآن‌پژوهی شما خواهران تحقق پیدا کند باید صرف‌نظر از فعالیت‌های آموزشی، تفسیر و معارف قرآنی، فعالیت‌های اجتماعی قرآنی نیز صورت بگیرد.

وی افزود: البته باید دقت کرد که خود قرآن احتیاجی به خدمت ما ندارد، زیرا خداوند می‌فرماید «ما قرآن را نازل کردیم و خود حافظ و نگهبان آن هستیم»، پس نگهبانی و نگهداری قرآن مخصوص خود خداوند متعال است؛ به همین خاطر بوده که تاکنون هیچ عنصری از زمانی که قرآن نازل شده، قدرت دستبرد زدن به آن را نداشته است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی قرآن را دارای سه وجود کتبی، عملی و حاکمیتی معرفی کرد و گفت: نگهبان وجود کتبی قرآن کریم که خداوند متعال است، وجود عملی نیز مربوط به اعمال مردم و مسلمانان است تا احکام آن را در عملیات زندگی خود پیاده کنند، اما وجود حاکمیتی قرآن که خاص نظام ولایی است باید توسط مردم حفظ شود.

توجه به ابعاد اجتماعی و سیاسی قرآن

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: بنابراین نمی‌شود یک موسسه قرآن‌پژوه باشد، اما به وجود خارجی و حاکمیتی قرآن کاری نداشته باشد، توجه به ابعاد اجتماعی و سیاسی قرآن وظیفه هر انسان قرآن‌شناس معتقد به آن است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه موسسه قرآن‌پژوهی شما خواهران باید در خط حمایت و حفاظت از وجود خارجی قرآن با شور انقلابی باشد، تصریح کرد: امروز مسئله حاکمیت قرآن در جامعه ما به‌عنوان اصلی‌ترین مسئله مطرح است، زیرا نظام ما ولایی است که در آن حاکمیت قرآن وجود دارد لذا تمام دشمنان سعی می‌کنند شخصیت حاکمیتی قرآن را از نظام ما بگیرند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های اجتماعی شما خواهران با شور انقلابی می‌تواند جریان‌های سکولاری و لائیک را در نظام اسلامی به عقب براند، ابراز داشت: این دو جریان می‌دانند تا زمانی که حاکمیت قرآن در کشور باشد، نمی‌توانند به هیچ قدرتی دست پیدا کنند لذا سعی می‌کنند که حاکمیت قرآن را در جامعه ولایی از بین ببرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز در شهر مشهد تشکل‌های خواهران توانستند در عرصه‌های مختلف به‌ویژه عفاف و حجاب عملکرد موفق و تأثیرگذاری داشته باشند، تشکل قرآنی شما نیز می‌تواند در کنار این تشکل‌ها به حفظ حاکمیت قرآن در جامعه کمک کند تا احیاگر تمام ارزش‌های قرآنی باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار