نماینده ولی فقیه در مازندران:

ضرورت نظارت بر تولیت‌های خاص توسط اوقاف/ حق و حقوق وقف رعایت شود

آیت الله «محمدی لائینی» با بیان اینکه باید حق و حقوقی وقف را بشناسید و رعایت کنید، گفت: تولیت‌های خاص هم البته اختیارات خودشان را دارند، اما باز هم باید نظارتی داشته باشید، فرض کنید سرمایه شخصی خودتان است.
کد خبر: ۶۹۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۸ - 16September 2024

ضرورت نظارت بر تولیت‌های خاص توسط اوقاف/ حق و حقوق وقف رعایت شودبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه مدیرکل، معاونین و مدیران شهرستانی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران به مناسبت هفته وقف، ضمن عرض تبریک هفته وحدت و سالروز خجسته میلاد امام صادق (ع) و پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: واقفان کسانی هستند که بخشی از اموال خود را در مسیر خیرخواهی دینی در راه خدا صرف کردند، امانت‌داری درست از امانات واقفین ضرورت دارد.

وی افزود: وقف از دو نظر حق الناس است؛ یکی به‌خاطر موقوفات علیهم چه خاص باشد و چه عام که هر چه بیشتر باشد مطالبات از انسان‌ها بیشتر می‌شود، دیگر به‌خاطر واقف که در جای درست باید خرج شود، پس به وقف نباید نزدیک شد به‌جز به راه احسن.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر لزوم توجه به سوءاستفاده‌ها در وقف، تصریح کرد: کار شما یک عبادت و خدمت بزرگ است، باید نگاه جامعه به همه دست اندرکاران اداره اوقاف نگاه به خادم باشد، واقعا اینها خدمت می‌کنند و این سرمایه عظیم بلاصاحب و سرگردان را مدیریت می‌کنند، پس کار شما بسیار بزرگ است و قطعا سوءاستفاده‌کنندگان از شما ناراحت می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: هم تقوا و هم عفت مالی مورد نیاز است، شجاعت داشته باشد در مقابل سوءاستفاده کنندگان بایستد و نترسد، حساب که پاک باشد از داد و بیداد باکی ندارد، تعلل شما هم خیلی می‌تواند خسارت بزند، همه جا را باید جدی بگیریم، آنی که واقعا در محدوده وقف نیست یک قران هم بردارید مال مردم است نباید اجازه بدهید. 

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: باید حق و حقوق وقف را بشناسید و رعایت کنید، جدی گرفتن مسئله، منافاتی با اخلاق ندارد، می‌شود انسان هم قاطع و هم اخلاق‌مدار باشد، قاطعیت به‌معنای این نیست که زبان غیراخلاقی داشته باشید، نصیحت و خیرخواهی هم زبان خوبی است، پاکی و صداقت خودتان بهترین عامل نفوذ مقاصد شماست.

این مسئول تاکید کرد: حتی کسی که به‌خاطر منافع خودش می‌جنگد شما را باید به‌عنوان امین قبول داشته باشد، من نمی‌دانم رتبه اوقاف مازندران چند است، اما اگر رتبه ما پائین است باید سعی کنید بالاتر رفته و رتبه‌ای در تراز مازندران دیار علویان داشته باشید.

وی عنوان کرد: گاهی مافوق‌های انسان مطالبات نادرستی دارند، انسان نباید زیربار درخواست‌های نادرست برود.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه ناصرالحق آمل خیلی جای خوب است و زمین وسیعی دارد، یادآور شد: باید از این زمین وسیع اگر زیر مجموعه اوقاف است استفاده و درآمدزایی کرد، باید آمار عملکرد خوبی را داشته باشید، مهم این است که احیا شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان اذعان داشت: تولیت‌های خاص هم البته اختیارات خودشان را دارند، اما باز هم باید نظارتی داشته باشید، فرض کنید سرمایه شخصی خودتان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار