مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

ارزش‌های دفاع مقدس باید به‌عنوان یک محصول بین‌نسلی ارائه شود

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: ارزش‌های دفاع مقدس باید به‌عنوان یک محصول بین‌نسلی ارائه شود تا نه تنها برای جوانان ایران بلکه برای جوانان اروپایی و آمریکایی جذاب باشد.
کد خبر: ۶۹۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸ - 17September 2024

ارائه حقایق دفاع مقدس در قالب مناسب موجب جذب جوانان به فرهنگ مقاومت می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در نشست مسئولین تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس و مقاومت که شب گذشته در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس به‌عنوان گذشته‌ای پرافتخار و پیشینه‌ای ارزشمند نباید در دل تاریخ دفن شود بلکه ارزش‌های این حماسه جاوید باید به یک محصول بین‌نسلی، که جذابیت داشته و قابل فهم باشد تبدیل شود. 

وی افزود: اگر این محصول در قالب مناسب عرضه ‌شود نه تنها جوانان ایران اسلامی بلکه جوانان اروپایی و آمریکایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن‌ها را عضو جبهه مقاومت می‌دانند، جذاب خواهد بود؛ بر همین اساس تلاش کنیم حقایق دفاع مقدس را در قالب جذاب و مناسب برای کسانی که طالب حق و حقیقت هستند ارائه کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تاکید کرد: اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان بدون حساسیت و جهت‌گیری پذیرای همه کسانی که انگیزه فعالیت در حوزه دفاع مقدس را دارند، خواهد بود. با تمرین باهم کار کردن در سایه انسجام و وحدت، می‌توانیم در همه عرصه‌هایی که ارزش‌های دفاع مقدس را می‌توان نشر داد گام برداریم.

این مسئول تالیف، چاپ و نشر کتاب، فعالیت‌های ادبی، تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان، فعالیت‌های هنری و سینمایی، تکریم، تدفین و احداث یادمان شهدای گمنام، جمع‌آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس، نشر ارزش‌های دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه، کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان و نشر ارزش‌های دفاع مقدس روحانیت، زنان و پیشکسوتان دفاع مقدس را از جمله عرصه‌های فعالیت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی دانست و حضور اثرگذار تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس به منظور رونق‌بخشی به این عرصه‌ها را ضروری دانست.

سردار یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: گرامیداشت ۴۴ مناسبت ملی دفاع مقدس و مقاومت یکی دیگر از عرصه‌های فعالیت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی است که نقش‌آفرینی تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس در هرچه باشکوه برگزار شدن این مناسبت‌ها موثر خواهد بود.

وی با تاکید بر گسترش تعاملات تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس، بیان داشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، به‌عنوان مرکزی مهم که پیشینه پرافتخار همه رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در آن به نمایش گذاشته می‌شود و برای آینده نظام مقدس اسلامی اثرگذار خواهد بود می‌تواند انسجام‌بخش تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار