دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان:

ساخت مستند «ریشه‌های رشت»؛ در مسائل فرهنگی دچار سردرگمی هستیم

حجت‌الاسلام «پوریوسفی» از ساخت مستند «ریشه‌های رشت» در ۲۰ قسمت خبر داد و گفت: زنده نگه داشتن هویت دینی و ملی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید دنبال کنیم.
کد خبر: ۶۹۱۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹ - 17September 2024

ساخت مستند «ریشه‌های رشت»؛ در مسائل فرهنگی دچار سردرگمی هستیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «مجتبی پوریوسفی» دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پیچیدگی مسئله فرهنگ در شرایط فعلی جامعه اظهار کرد: در مسائل فرهنگی دچار سردرگمی هستیم.

وی با بیان اینکه امید، حرکت و اراده مردمی می‌تواند اتفاقات بزرگ را رقم بزند و راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات باشد گفت: در این مسیر، وجود انسان‌هایی که باعث ایجاد تحرک و افزایش انگیزه و تقویت اراده‌ها شوند بسیار ضرورت دارد و ما به چنین افرادی نیاز داریم.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان خطرات الگو‌های پوشالی، تخیلی و مصنوعی در رسانه‌ها را متذکر شد و بیان کرد: حرکت‌مان باید به سمت الگوسازی و ارائه الگو‌های مناسب با مشخص کردن افق‌ها باشد و در عین حال مطالبه‌گری دقیق و نقطه‌زن داشته باشیم.

پوریوسفی با تاکید بر ضرورت احیای مساجد و پایگاه‌ها در مسیر حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها بایستی مطالبه‌گری دقیق و نقطه‌زن داشته باشند و در بیان نکاتِ صحیح نیز به گونه‌ای عمل شود که صدمه‌ای به مبانی انقلاب وارد نشود.

وی با اشاره به آسیب‌های نگاهِ فردگرایی در بدنه فرهنگ و نداشتنِ نگاه تمدنی افزود: امروز در بهم‌ریختگی و پیچیدگی فرهنگ گرفتار شده‌ایم و برای عبور از این مشکل، دلسوزانِ مردمی انقلاب باید قیام کنند و مسئله فرهنگ را مسئله خودشان بدانند و متکی به ادارات و مجموعه‌ها نباشند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با تاکید بر ضرورت استفاده از ابزار هنر و رسانه برای انتقال مفاهیم مهم و ارزش‌ها تصریح کرد: زنده نگه داشتن هویت دینی و ملی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید دنبال کنیم.

پوریوسفی اهمیت بنا‌های تاریخی، علماء و اتفاقات هویتی را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر لزوم ایجاد ارتباط و پیوند بین آنها بیان کرد: در کنار حفظ بنا‌ها باید برای شناساندن شخصیت‌ها و زنده نگه داشتن هویت دینی و سرزمینی خود تلاش کنیم.

وی از ساخت مستند «ریشه‌های رشت» در ۲۰ قسمت خبر داد و افزود: معتقدم هویت گیلان را باید فریاد بزنیم و مسئله فلسطین را به عنوان مسئله اولِ جهان اسلام در شهر و دیار خود زنده کنیم چراکه مسئله فلسطین یک مسئله مقطعی نیست.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به اهمیت حرکت عمومی در جامعه در راه رسیدن به اهداف و ارزش‌ها خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نیز با حرکت عمومی آغاز و حفظ شد و امروز به این حرکت عمومی انقلابی در سایر عرصه‌ها از جمله عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی نیاز داریم.

این مسئول با اشاره به «رویداد حرکت» جبهه فرهنگی تصریح کرد: در این حوزه به نخبگانی نیاز داریم که خود عامل حرکت مردم در زمینه‌های مختلف باشند و با روایت هنری و رسانه‌ای این اقدامات نیز گامی در جهت مقابله با سستی و رخوت برداشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار