در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

شخصیت شهدا مورد استقبال مخاطب کودک و نوجوان/ ادبیات مقاومت برای کودک و نوجوان کم‌کار است

یک مروج کتاب کودک با حضور در غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب بغداد، گفت: ادبیات مقاومت ویژه کودک و نوجوان مورد استقبال مخاطبین قرار می‌گیرد درحالی که در این زمینه تولیدات زیادی وجود ندارد.
کد خبر: ۶۹۱۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳ - 17September 2024

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع‌پرس به نمایشگاه کتاب بغداد، بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد که از پنج‌شنبه ( ۲۲ شهریور ۱۴۰۳) با حضور ۶۰۰ ناشر از ۲۱ کشور دنیا آغاز به کار کرده، میزبان ۲۳ ناشر ایرانی است. 

ناشران ایرانی در این نمایشگاه به عرضه کتاب‌هایی در موضوعات دینی، کودک و نوجوان، جریان مقاومت اسلامی، دفاع مقدس، دانشگاهی و آموزش زبان فارسی پرداختند. 

شخصیت شهدا مورد استقبال مخاطب کودک و نوجوان/ ادبیات مقاومت برای کودک و نوجوان کم‌کار است

از اتفاقات جالب این نمایشگاه حضور مروجین خودجوش کتاب است.

 فاطمه‌سادات که مادر دو کودک است، یکی از مروجین کتاب است که با حضور در غرفه جمهوری اسلامی ایران به تشریح تجارب خود پرداخت و اظهار داشت: من شخصاً بخاطر علاقه شدید به کتاب و اهمیت آموزش یک‌سری مفاهیم به پدر و مادر‌ها برای چگونگی رفتار به کودکان به معرفی کتاب می‌پردازم.

او عنوان کرد: معرفی برخی کتاب‌ها در صفحات مجازی موجب استقبال خانواده‌ها و پدر و مادر‌ها شده است؛ به‌گونه‌ای که تاثیر فراوانی در تربیت گذاشته است. 

این مروج کتاب گفت: عمده کتاب‌هایی که من به معرفی آنها می‌پردازم، توسط انتشارات مصری و لبنانی روانه بازار نشر شده است و از این میان دسترسی به کتاب‌های ایرانی کم و سخت است؛ هرچند آثار ایرانی به لحاظ فکری و محتوایی غنی است، اما آثار کمتری وجود دارد که برای مخاطب خردسال و کودک مورد استفاده باشد. 

فاطمه سادات با تاکید بر اینکه مخاطبین کودک و نوجوان علاقه‌مند به روایات از شهدا هستند، تصریح کرد: ما در عراق با کمبود منابع برای معرفی و ترویج فرهنگ و سیره شهدا روبه‌رو هستیم؛ در این زمینه البته ناشران ایرانی کار‌های مناسب این گروه سنی که دارای ترجمه مناسب باشد را ندارند. 

بر اساس این گزارش؛ بیست‌وپنجمین نمایشگاه کتاب بین‌المللی بغداد از ۲۲ شهریور تا یکم مهر، با شعار «العراقُ یَقرَاً» در سالن نمایشگاه‌های بغداد برگزار است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار