مدیر غرفه انتشارات مجمع جهانی اهل بیت (ع) در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

اهمیت و جایگاه نمایشگاه کتاب بغداد کمتر از نمایشگاه تهران است

روزبه گفت: شخصاً تجربه حضور چندین دوره نمایشگاه بغداد را دارم، اما این نمایشگاه مخاطبین گذشته خود را از دست داده است.  اهمیت و جایگاه نمایشگاه کتاب بغداد کمتر از نمایشگاه تهران است.
کد خبر: ۶۹۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷ - 17September 2024

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع‌پرس به نمایشگاه کتاب بغداد، بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد که از پنج‌شنبه (۲۲ شهریورماه ۱۴۰۳) با حضور ۶۰۰ ناشر از ۲۱ کشور دنیا آغاز به کار کرده، میزبان ۲۳ ناشر ایرانی است. 

ناشران ایرانی در این نمایشگاه به عرضه کتاب‌هایی در موضوعات دینی، کودک و نوجوان، جریان مقاومت اسلامی، دفاع مقدس، دانشگاهی و آموزش زبان فارسی پرداختند. 

اهمیت و جایگاه نمایشگاه کتاب بغداد کمتر از نمایشگاه تهران است

«سید علی روزبه» مدیر غرفه انتشارات مجمع جهانی اهل بیت (علیه‌السلام) که تجربه چندین سال حضور در نمایشگاه کتاب بغداد را دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس اظهار داشت: شخصاً تجربه حضور چندین دوره نمایشگاه بغداد را دارم، اما این نمایشگاه مخاطبین گذشته خود را از دست داده است. 

وی با بیان اینکه ۶۱ عنوان کتاب مجمع در این نمایشگاه شرکت داده شده‌اند، عنوان کرد: نمایشگاه کتاب بغداد یک نمایشگاه خاص به مخاطبین خاص است؛ در این نمایشگاه رویکرد و علاقه مخاطبین کتاب‌های عمومی است که باید به آن توجه داشت.

مدیر غرفه انتشارات مجمع جهانی اهل بیت (علیه‌السلام) عنوان کرد: این نمایشگاه در مقایسه با دوره‌های قبل و از سال ۲۰۰۳ تا به امروز و بعد از سقوط صدام کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرد و مثلاً همچین استقبال خاصی نیست.

روزبه برگزاری مستمر نمایشگاه کتاب در عراق و البته افزایش استفاده مخاطبین از کتاب‌های دیجیتال را علت کمتر شدن استقبال از این نمایشگاه‌ها دانست و تصریح کرد: اهمیت و جایگاه نمایشگاه کتاب بغداد کمتر از نمایشگاه تهران است.

براساس این گزارش؛ بیست‌وپنجمین نمایشگاه کتاب بین‌المللی بغداد از ۲۲ شهریور تا یکم مهر، با شعار «العراقُ یَقرَاً» در سالن نمایشگاه‌های بغداد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار