عتبه مقدس عباسی (ع) به استقبال ولادت پیامبر (ع) و امام صادق (ع) رفت+ فیلم

روابط عمومی عتبه مقدس عباسی (ع) با انتشار فیلمی، از آمادگی این آستان مقدس برای ولادت پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) خبر داد.
کد خبر: ۶۹۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰ - 17September 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، روابط عمومی عتبه مقدس عباسی (ع) در کانال تلگرامی خود با انتشار فیلمی، از آمادگی این آستان مقدس برای ولادت پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) خبر داد و نوشت: «عتبه عباسی (ع) نمادهای شادی و سرور را در بزرگداشت ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در صحن شریف و اطراف آن نصب می‌کند.»

گفتنی است؛ برای ولادت حضرت رسول اکرم (ص) دو روایت ثبت شده که یکی از آنها مربوط به روایت اهل سنت و دیگری مربوط به روایت شیعیان از ولادت ایشان است. برادران اهل سنت روز ۱۲ ربیع‌الاول را سالروز ولادت «رحمةللعالمین (ص)» و شیعیان، روز ۱۷ ربیع‌الاول را سالروز ولادت ایشان می‌دانند. حد فاصل این دو روز را هفته «وحدت» نام‌گذاری کرده‌اند که در این زمان، بیشتر وحدت شیعه و سنّی یادآوری می‌شود.

پیامبر اسلام (ص) در سال «عام‌الفیل» (که «ابرهه» در این سال تلاش کرد به مکه حمله و به حریم بیت‌الله الحرام تجاوز کند که گروهی از پرندگان به‌دستور خداوند با پرتاب سنگ‌های «سجیل» مانع سپاهیان ابرهه شدند و سوره «فیل» به این واقعه اشاره دارد.) در شهر مکه به دنیا آمدند.

امام جعفر صادق (ع) که رئیس مکتب جعفری هستند نیز روز ۱۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه به دنیا آمدند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار