مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کرمانشاه:

نگاه و انتظار اسلام، اتحاد و همدلی میان مسلمانان است

حجت‌الاسلام «حسینی» گفت: نگاه و انتظار اسلام همین است که اتحاد و همدلی میان مسلمانان شکل بگیرد چرا که این اتحاد باعث یاس و ناامیدی دشمنان می‌شود؛ لذا اکنون اگر در سطح جهان دشمنان به خود اجازه می‌دهند که هر نقطه‌ای را با اقدامات تروریستی و توطئه‌های مختلف ناامن کنند به خاطر این است که مسلمانان به معنای واقعی کلمه با هم متحد نیستند.
کد خبر: ۶۹۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴ - 17September 2024

نگاه و انتظار اسلام، اتحاد و همدلی میان مسلمانان استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم حسینی» مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران در خصوص هفته وحدت، اظهار داشت: آنچه که دین اسلام بشارت داده عبارت است از اخوت و همدلی، خداوند متعال می فرماید: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ»، مؤمنین باید هم‌دیگر را اصلاح کنند و خود را برادر دینی هم‌دیگر بدانند زیرا همین برادری، اخوت و همدلی سبب اتحاد و محکم شدن دین مبین اسلام و اعتقادات انسان می‌شود.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کرمانشاه عنوان کرد: مسلمانان با اخوت اسلامی و وحدت، تبدیل به ید واحده در مقابل دشمن می‌شوند که مصداق بارز أشداء على الكفار رحماء بينهم هستند و این پیام دین مبین اسلام  است، لذا آنچه که باعث می‌شود بتوانیم در مقابل دشمن و توطئه‌های آن مقاومت و مقابله کنیم متحد بودن است.

حسینی عنوان کرد: احزاب، گروه‌ها، جریانات سیاسی، مذاهب مختلف و همه اقشار مختلف با هر سلیقه‌ای باید با یک‌دیگر متحد باشند و در کنار هم به مشترکات توجه کنند که مهم‌ترین اشتراک  پیامبر گرامی اسلام است و همه ما افتخارمان این است که از امت پیامبر اکرم (ص) هستیم.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کرمانشاه، بیان داشت: حضرت امام خمینی (ره) می‌فرمایند: «اگر مسلمانان عالم هر کدام یک سطل آب دست بگیرند و بر روی اسرائیل بریزند، اسرائیل را آب می‌برد»، این مشق اتحاد و همدلی است، که امام خمینی (ره) بر آن تأکید داشتند.

وی افزود: نگاه و انتظار اسلام همین است که اتحاد و همدلی میان مسلمانان شکل بگیرد چرا که این اتحاد باعث یاس و ناامیدی دشمنان می‌شود؛ لذا اکنون اگر در سطح جهان دشمنان به خود اجازه می‌دهند که هر نقطه‌ای را با اقدامات تروریستی و توطئه‌های مختلف ناامن کنند به خاطر این است که مسلمانان به معنای واقعی کلمه با هم متحد نیستند.

حسینی تأکید کرد: اگر میان مسلمانان به برکت این ایام مبارک ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) اتحاد شکل بگیرد دشمنان ناامید می‌شوند همان‌طور که خداوند متعال در قران کریم نیز می‌فرماید: «الْیوْمَ یئِسَ الَّذِینَ کفَرُوا مِنْ دِینِکمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ»، همان بحث امامت و اتحاد حول محور امام مسلمان است که اگر شکل بگیرد نتیجه آن چیزی به غیر از یاس و ناامیدی دشمنان نیست.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کرمانشاه تصریح کرد: وظیفه همه ما مسلمانان است که به مشترکات توجه کنیم و در میلاد مبارک پیامبر اکرم (ص) قدر این موقعیت و ایام را بدانیم و همگان را دعوت به اتحاد کنیم چرا که نتیجه این اتحاد ناامیدی و ضربه به دشمن و مقابله با دشمنان خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار