امدادگر دوران دفاع مقدس:

از دوران جنگ صبر، بردباری و استقامت را آموختم

«عصمت خزائی» بانوی از خطه سیستان و بلوچستان که مجاهدانه در دوران جنگ چه در پشتیبانی و چه به‌عنوان امدادگر در جبهه جنگ با تمام توانش برای کشور و انقلاب مبارزه کرد او صبر، بردباری و استقامت را باارزش‌ترین داشته خود از جنگ دانست.
کد خبر: ۶۹۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳ - 17September 2024

از دوران جنگ صبر، بردباری و استقامت را آموختمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، «عصمت خزائی» امدادگر دوران هشت دفاع مقدس، اظهار داشت: در آن زمان برای خدمت به رزمندگان اسلام ابتدا در قسمت پشتیبانی حضور داشتم و سپس به همراه نیروهای اعزامی هلال‌احمر به عنوان امدادگر به مناطق عملیاتی رفتم و دو سال و نیم توفیق حضور و خدمت در جبهه جنگ را پیدا کردم.

وی ادامه داد: در آن زمان حضور و کمک به جبهه جنگ تکلیف و وظیفه‌ای برای همه افراد بود که در آن زمان باید در جنگ حضور پیدا می‌کردند و در دفاع مقدس شرکت می‌کردند ما نیز در این جنگ شرکت کردیم زیر حاضر نبودیم یک وجب از خاکمان را به دشمن دهیم زیرا بر روی ارزش‌ها و اعتقادات خودمان پابرجا بودیم. 

بانوی جهادگر عنوان داشت در آن زمان وقتی که در جبهه جنگ حضور داشتم دوست داشتم به همه بگویم که از خطه سیستان و بلوچستان در جنگ حضور دارم و دین خودمان را به کشور و ارزش‌ها ادا می‌کنیم و در این زمان به ندای رهبرمان لبیک گفتیم.

وی ادامه داد زمانی که اعزام شدم اصلاً تصور این را نمی‌کردم که بتوانم در آن مکان حضور داشته باشم و با توجه به گزارشاتی که می‌شنیدم فکر نمی‌کردم بتوانم در آنجا کاری را انجام دهم اما خوشبختانه به یاری خداوند توانستیم وظیفه خودمان را انجام دهیم و یک‌قدم کوچک برای آخرتمان برداریم.

خزائی مطرح کرد: همه ما در آن دوران با عشق و علاقه از آب و خاک کشورمان دفاع کردیم زمانی که به آن دوران فکر می‌کنم بسیار خوشحال می‌شوم و با خودم می‌گویم ای کاش زمان به گذشته برمی‌گشت.

وی افزود: دوست داشتم جوانان امروز نسل جدید زمانی که هم سن و سال آنها بودیم می‌دیدند که چه مسیری را طی کردیم و به دنبال چه راه و هدفی بودیم در آن زمان هیچ چیز باعث نمی‌شد از ایمان و تقوا بگذریم و از خداوند دور شویم.

بانوی جهادگر خاطرنشان کرد: ما باید به جوانان امروز بیاموزیم که آنان نیز دل و عقیده خودشان را به پروردگار بسپارند و تحت تبلیغات رسانه‌ها و دشمنان قرار نگیرند از همه جوانان و از همه افراد می‌خواهم که واقعیت را ببینند. 

وی افزود: از آن دوران من صبر، استقامت و بردباری را آموختم اگر بخواهم توصیه‌ای به دیگران داشته باشم این است که کتاب قرآن برای هدایت همگان است مسلمان و غیر مسلمان ندارد همه باید پیرو راه حق و حقیقت باشند نباید بگذاریم تبلیغات رسانه‌ها ما را کور کند.

خزائی اظهار داشت: ما بارها این جملات را از شهیدان شنیدیم که می‌گفتند حجاب بانوان کوبنده‌تر از خون ما است و این باید الگویی برای ما باشد و تحت‌تأثیر گروه و سازمانی قرار نگیریم به خداوند توکل کنیم و راه شهدا را ادامه دهیم که این راه، راه حقیقت است.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار