سرلشکر سلامی: شهدا ترس از دشمن را از بین بردند/ سلاح‌های قدرتمندی داریم

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اگر امروز آرام نشسته و سرافرازانه سخن می‌گوییم و از هیچ چیز نمی‌ترسیم دلیل این است که شهدا ترس از دشمن را از بین بردند.
کد خبر: ۶۹۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱ - 17September 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی سپاه حضرت عباس (ع) که امروز (سه‌شنبه) در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار شد اظهار داشت: در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم، دفاع مقدس آغازی است در شکوه مقاومت ملت بزرگ ایران؛ نه فقط در هشت سال جنگ که خود یک جنگ نابرابر جهانی بود؛ یک میدانی که همه قدرت‌های سلطه‌گر و معاند جهان، پشت سر رژیم بعث صدام آرایش جنگ گرفتند تا ملت ایران را از انقلابشان دور کرده و شکست دهند و در حقیقت اسلام را شکست دهند.

سرلشکر سلامی: شهدا ترس از دشمن را از بین بردند/ سلاح‌های قدرتمندی داریم

وی افزود: آنچه از مردم اردبیل می‌آموزیم، محبت و عشق و ارادت به ساحت اهل‌بیت و اصحاب امام حسین در واقعه عاشورا است و عشق به مظهر غیرت نشانه جوانمردی؛ آیه فتوّت حضرت ابوالفضل در میان مردم اردبیل موج می‌زند؛ مردم اردبیل در تاریخ کشور و تاریخ اسلام همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در توصیف مردم اردبیل به مناسبت کنگره ۳۴۰۰ شهید این استان فرمودند، مردم ولایت‌مدار و عاشورایی هستند و باز هم آن کلمات در قبال مردم اردبیل صادق است.

سرلشکر سلامی ادامه داد: در احیای وحد علمی و به عنوان مهد ترویج مذهب شیعه در کشور ما، با عالمان بزرگ و صاحب نام و جاودان، با شهیدان والامقام و وارسته و به خدا پیوسته که هر کدامشان ستاره‌ای هستند که به وسیله آنها راه را می‌آموزیم و اینجا اردبیل، سرزمین دیانت، دیار مردمان ولایت‌مدار، دیار ارشاد برای هدایت انسان‌ها برای دین مبین اسلام است.

وی تصریح کرد: برای ما افتخار آمیز است که در جمع این مردم و انسان‌هایی که اهل عمل صادق و کلام و حیات طیبه هستند و آنچه زندگی ما را پاکیزه و طاهر و معطر به عطر دل‌انگیز احکام و فضائل الهی اسلام می‌کند، دین‌داری و ارادت قلبی مردم ما است.

دشمن از شکست‌های گذشته خود عبرت نگرفته است

سرلشکر سلامی با اشاره به تلاش‌های دشمنان کشور که برای سرنگونی ایران انجام گرفت، عنوان کرد: دشمنان ما می‌خواستند نور خدا که در اثر انقلاب اسلامی جلوتره شد بود را خاموش کنند. "یریدون لیطفئوا نور الله بافواههم"، آنها می‌خواستند نور خدا را خاموش کنند و این اراده علیرغم تمام شکست‌های پی در پی که خوردند، اما هنوز آن درس و عبرت حقیقی در مفهوم کامل را نگرفته‌اند و هنوز تاریخ نتوانسته است دشمنان ما را درست ادب کند و آنها را به واقعیت قدرت نهفته در این سرزمین و به پیکره امت اسلام آگاه کند.

وی خاطرنشان کرد: تمام قدرت‌های ستمگر آمده بودند تا یک انتقام تاریخی دیگر از اسلام و ایران بگیرند و اثبات کنند که بدون تکیه بر قدرت‌های بزرگ نمی‌توان یک کشور مستقل بود و می‌خواستند ثابت کنند که استقلال، یک مفهوم روی کاغذ است نه یک واقعیت روی زمین. دشمنان ما می‌خواستند ثابت کنند که اسلام چیزی است درون قلب‌ها نه تجسم واقعیت آن روی زمین و می‌خواستند با واقعیت خداوند بجنگند که هنوز هم تحقیر می‌شوند و شکست می‌خورند و عقب می‌نشینند و خصوصیت شیطان این است که می‌خواهد شکست‌ها را جبران کند، اما در آن ناکام است.

فرمانده کل سپاه افزود: دشمن تمرکز خود را بر قلب اسلام یعنی ایران قرار داده بود و تا عمق خاک ما جلو آمده بود و آتش در همه کشور‌ها می‌بارید و می‌خواستند این اراده قدرتمند الهام یافته از ایمان را بشکنند، اما امام راحل و بزرگوار که به وعده‌های الهی ایمان داشت می‌دانست که این وعده‌ها تخلف ناپذیر هستند.

وی تصریح کرد: امام خمینی می‌دانست که اگر دین خدا را یاری کند، خدا دین او و پیروانش را یاری می‌کند و می‌دانست که نابرابری در قدرت عامل شکست نیست و می‌دانست که شکست و پیروزی در قلب‌ها شکل می‌گیرد و در یک محیط نابرابر؛ فاصله‌ها در شاخص‌های نابرابر بین دشمنان نجومی بود و ایران می‌تواند این صف قدرت‌های بزرگ را بشکند و از جنگ، بدون هیچ شکستی خارج شود و سرزمین خود را امن و ایمن نگه دارد و این اتفاق افتاد، چون سنت الهی این است همانطور که خداوند در قرآن فرموده: کمی سپاه عامل شکست نیست و این درس عاشوراست. جنگِ دیروز تمام نشده و امروز چهره عوض کرده است.

سرلشکر سلامی گفت: دفاع ما الهام گرفته از عاشورا بود و جوانانی که از سرزمین ما به جبهه‌ها رفتند به عشق شهادت رفتند و کسی که از جان خود می‌گذرد، شکست نمی‌خورد و سرانجام این قدرت‌های باطل بودند که تسلیم ایمان و باور و اعتقاد و تسلیم قلب‌ها شدند و جنگ پایان یافت، اما نبرد استکبار با نظام ما پایان نیافته و امروز چهره عوض کرده و میدان جنگ و موضوع جنگ عوض شده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان از اینکه سیطره نظامی پیدا کنند ناامید شده‌اند و ارزش واقعی شهدای دفاع مقدس این است که همیشه اندیشه دفاع از وطن دارند و این مهم‌ترین تاثیر شهیدان بود و هیچ کس نمی‌تواند با هر درجه‌ای از قدرت، این ایده را تجسم کند که می‌تواند بر ملت ایران پیروز شود.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: درست است که شهدا در یک لحظه شهید شدند، اما برای ملت ایران، شرایطی پایدار و عزیز ساختند و ارزش شهدا فقط به این نیست که توانستند بر نفس خویش غلبه کنند و باخدا معامله کنند؛ بلکه بخش مهم آن این است که اسلام و ایران را تا ابد در برابر هر تهاجمی بیمه کردند، شهدا، ترس از دشمن را از بین بردند.

سرلشکر سلامی گفت: اگر امروز آرام نشسته و سرافرازانه سخن می‌گوییم و از هیچ چیز نمی‌ترسیم دلیل این است که شهدا ترس از دشمن را از بین بردند. آن شب که موشک‌ها به سمت اسرائیل نشانه رفت و قلب استکبار را مجروح کرد، مردم ایران شادمانه در خیابان‌ها چراغ ماشین روشن کرده و با اینکه بوی جنگ به مشام می‌رسید، شادی می‌کردند.

وی افزود: وقتی ملتی تا این حد قوی و بزرگ می‌شود که از جنگ نمی‌ترسید، مفهوم آن به عنوان داشتن سلاح نیست بلکه مربوط به قلب‌ها است. دشمنان ما انسان‌هایی ندارند که بجنگند و می‌خواهند که سلاح‌ها برای آنها بجنگند، اما جوانان مومن ما به قلب خطر می‌زنند و میدان را برای دشمنان تنگ می‌کنند و این شهادت‌طلبی که میان جوانان موج می‌زند، تبدیل به فرهنگی مستمر و جاری در پیکر فرهنگی ما شده و شهادت، عنصر اصلی و عامل پیروزی ما در هر صحنه‌ای است. ملت ایران با تکیه بر رهبر معظم انقلاب از تهدیدات تحریم و جنگ عبور کردند.

فرمانده کل سپاه، با اشاره به نقشه‌های دشمنان برای شکست مردم ایران گفت: به عنوان یک خادم سپاه میگویم، ما سلاح‌های قدرتمندی داریم، اما تکیه‌گاه اصلی ما ایمان و اعتقاد و قرآن و ولی ما است که به آن تکیه کرده و سلاح را به کار می‌گیریم و تکیه گاه سلاح، جوانان ما هستند. ما ملتی هستیم که صاحب قلب‌های بزرگ، سینه‌های ستبر، چشمان بصیر و گام‌های محکم و استوار و دست‌هایی قوی و نیرومند هستیم و اینها مشخصه ملت ما هستند. همه سیاست‌های بعد از جنگ و بعد از تحریم اقتصادی، تحریم یک پدیده و فشار جهانی بود و صرفا بیان یک تهدید نبود و عملا دشمن به شکل جهانی ایران را تحریم کرد و فکر می‌کرد ایران میان این تحریم و فشار و جنگ روانی و تهاجم فرهنگی می‌شکند.

وی افزود: اگر هر قدرتی به غیر از قدرت متکی بر قرآن و اسلام تحت این فشار همه‌جانبه قرار می‌گرفت، زیر این فشار می‌شکست، اما ملت ایران به برکت رهبری که مقاومت و روح مقاومت و ایستادگی و ثبات قدم از مرز تحریم‌های فشرده جهانی عبور کرد و آنها را بی تاثیر و کم تاثیر کرد. لم یجعل الله للکافرین علی المسلمین سبیلا

سرلشکر سلامی گفت: نمونه کار‌هایی که در سپاه اتفاق افتاد بوی تحریم نمی‌داد و نشان ساختن و نو شدن و مدرن شدن است؛ در کشوری که در تحریم‌ها ماهواره به فضا می‌فرستد و بهتر از هر کشوری کرونا را با دستاورد‌های درونی خود خنثی می‌کند و هر روز یک پدیده نوآورانه جدید رونمایی می‌شود و بیمارستان‌ها، خطوط ریلی و پالایشگاه و سد‌ها افتتاح می‌شود در حالی که تحریم کامل جهانی است؛ اینها همگی نشان از وعده الهی است. خداوند اذن تسلط کفار و مشرکان را بر مؤمنان نمی‌دهد همانگونه که می‌فرماید: لم یجعل الله للکافرین علی المسلمین سبیلا دشمنان پس از شکست‌های بسیار به قطعه بی‌دفاع غزه روی آوردند.

وی عنوان کرد: راهی نیست به شرط این که در میدان باشیم. پدیده تکفیر را در سرتاسر اسلام منتشر کردند، اما باز هم شکست خوردند و نتوانستند. در افغانستان به اندازه ارتشی بزرگ سلاح به جا گذاشتند و گفتند که ۸۵ میلیارد دلار اسلحه جا گذاشتند و در عراق نتوانستند حکومت شکل دهند و بمانند و در سوریه موفق نبودند. در لبنان و یمن هم شکست خوردند.

این مسئول افزود: آنها امروز به قطعه بی دفاع روی زمین به نام غزه روی آورند و تمام قدرت خود را آنجا متمرکز کردند و بر کشتن زنان و بچه‌ها افتخار می‌کنند و آن را پیروزی دانستند، اما نمی‌دانستند که همه این‌ها علیه آنها بوده و خودشان امروز در انزوا هستند.

وی خاطرنشان کرد: افسردگی، ناامیدی، فقدان سیاستی که بتواند آنها را از بن بست‌ها نجات دهد، این همه اقتدار و درخشش حاصل چیست؟ تجربه این ۴۶ سال اخیر به ما می‌گوید که رهبر الهی، ملت ولایی و مکتب الهی عوامل اصلی این پیروزی‌ها هستند؛ چیزی که دشمن از آنها برخوردار نیست و این واقعیت جدال بین اسلام و کفر است. آنها به شکست اعتراف نمی‌کنند.

سرلشکر سلامی افزود: ما در حال پیشرفت هستیم و قله‌ها را یکی از پس دیگری فتح می‌کنیم و جوانان ما در حال ساختن سیمای درخشانی از ایران هستند و می‌بینیم که شهر‌های ما در حال آباد شدن هستند و نمی‌توان خلاف این واقعیت را گفت و آنقدر که دشمن تلاش می‌کند تا ایندرخشش را سیاه نمایی کند که گاهی برخی ادیان تحت تاثیر آنها قرار می‌گیرد. هنر دشمن گفتن عبارات خلاف واقعیت و تکرار بیش از حد آن است تا مردم آن را بپذیرند.

وی افزود: دشمن ما امروز عاجز و فاقد راه حل هستند و تعادل ذهنی مقاماتشان به هم ریخته و نمی‌خواهند به شکست‌هایشان اعتراف کنند.

سرلشکر سلامی گفت: ملت ایران راه عبور از این چالش‌ها را در قوی و پیشرفته‌تر شدن؛ در تلاش و مجاهدت یافته. جهاد در همه صحنه و عرصه‌ها. علم و فناوری و اقتصاد و سازندگی و تعلیم و تربیت و امنیت. این ملت بسیار سرزنده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متذکر شد: بنده به تمام نقاط ایران میروم و مردم را می‌بینم و از این رو سربلند و سرافراز و عزیز هستند و ما باید سر و جان را فدای این مردم کنیم و تا حد جان تلاش کمیموتا آنچه شایسته آن است به آن برسند. ملت ما شایسته‌تر از اینها هستند. ان‌شاءالله به زودی‌های زود، شاهد پیشرفت‌ها و درخشش‌های جدید خواهیم بود. این کشور بزرگ است. اسلام عزیز است و ایران وسیع و پهناور است و ملت ایران، از هر مشکلی بزرگتر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار