کاظمی: پیش‌بینی افزایش دانش‌آموزان کلاس اولی به ۱.۵ میلیون نفر/ ساعت شروع مدارس مانند سال گذشته است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برآورد ما این است که دانش آموزان پایه اول بعد از پایان ثبت نام‌ها به حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد، گفت: پوشش تحصیلی ما در این مقطع در سطح مطلوبی قرار دارد.
کد خبر: ۶۹۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰ - 17September 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، «علیرضا کاظمی» وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از بهترین روز‌های تاریخ هر انسان همان روز ورود به مدرسه است، اظهار داشت: این روز برای بچه‌ها و خانواده‌ها به نظر من فوق العاده است، زیرا روزی به یاد ماندنی خواهد بود.

کاظمی: پیش‌بینی افزایش دانش‌آموزان کلاس اولی به ۱.۵ میلیون نفر/ ساعت شروع مدارس مانند سال گذشته است

وی با بیان اینکه ورود به مدرسه نقطه عطفی در تاریخ زندگی هر انسانی است چراکه وارد محیطی متفاوت می‌شود افزود: خانواده‌ها حداقل ۶ سال انتظار می‌کشند و آرزو دارند و منتظرند فرزندشان را در قد و قواره ورود به مدرسه ببینند و از حدود دو سه ماه قبل منتظر این روز باشکوهند. خانواده‌ها از این که بچه‌ها در این فضا قرار می‌گیرند احساس خوبی دارند و ما هم احساس واقعاً لذت بخشی داریم.

کاظمی با بیان اینکه شاید یکی از لذت بخش‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش همین جشن شکوفه‌ها است ادامه داد: به همه خانواده‌ها و دانش آموزان کلاس اول ابتدایی که دوره جدیدی از زندگی خود را با آشنایی با کتاب، علم، دانش، معرفت، معلم، مدرسه و فضای تربیتی آغاز کردند تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه تمام تلاشمان را برای ثبت نام دانش آموزان انجام داده‌ایم و تمهیداتی که لازم است برای این دانش آموزان مهیا کرده‌ایم گفت: از کتاب درسی، معلم، فضای آموزشی و زیباسازی تمهیدات لازم صورت گرفته است. ما رشد دانش آموزی داریم، اما اینکه این رشد دانش آموزی منجر به ایجاد کلاس شود، احتمالاً نیاز به بررسی دقیق تری دارد و باید کلاس‌ها شکل بگیرد. حدود ۹ میلیون دانش آموز در دوره ابتدایی داریم و حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز کلاس اول هم تا الان در سامانه‌های ما ثبت نام کردند؛ احتمالاً تعدادی از دانش‌آموزان اتباع هستند که مشکل ثبت نام داشته و هنوز نتوانسته‌اند ثبت نام کنند.

کاظمی با بیان اینکه برآورد ما این است که نهایتاً دانش آموزان پایه اول ما بعد از پایان ثبت نام‌ها به حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد افزود: پوشش تحصیلی ما در این مقطع و در این دوره در سطح بسیار بالا و مطلوبی قرار دارد و نسبت به سال‌های گذشته شرایط بسیار بهتر و مطلوب‌تری داریم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تشکیل کلاس منوط به این است که در یک نقطه خاص و در یک فضای خاص یک جمع و یک نرم خاصی شکل بگیرد ادامه داد: در یک دوره رشد دانش‌آموزی قرار داریم؛ دانش آموزان ما از چند سال قبل که بیش از ۱۲ میلیون بوده اکنون به ۱۶.۵ میلیون دانش آموز در سطح کشور رسیده است و این رشد ممکن است الزاماً منجر به تشکیل کلاس نشود؛ در بعضی جا‌ها ممکن است منجر به تشکیل کلاس درس شود و در بعضی جا‌ها این جمعیت سرشکن می‌شود و تراکم کلاس‌های درس افزایش پیدا می‌کند.

کاظمی با بیان اینکه افرادی که در مدارس ثبت نام کرده اند تقریباً در همان تعداد کتاب‌های درسی خود را دریافت کرده‌اند افزود: توصیه کرده‌ایم خانواده‌هایی که کتاب‌های درسی را ثبت نام نکرده‌اند هم اکنون در سامانه این کار را انجام دهند و در اسرع وقت کتاب‌های درسی را به آن‌ها می‌رسانیم و اصلاً نگران نباشند.

وی با اشاره به اینکه جشن جوانه‌ها برای دانش آموزان پایه هفتم برگزار می‌شود گفت: این دانش آموزان مقطع تحصیلی جدیدی را آغاز می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش کمبود معلم دارد، اما این کمبود معلم تامین می‌شود عنوان کرد: همه مدیران مدارس اولویت خود را به پایه اول مدارس می‌دهند یعنی اساسی‌ترین دوره‌ای که شکل می‌گیرد و ما تاکید کرده‌ایم که این اتفاق رقم بخورد؛ بعید می‌دانم که کمبود معلمی در پایه اول داشته باشیم، اما اگر هم به اصطلاح باشد، بلافاصله تکمیل و پر می‌کنیم تا مشکل کمبود معلم‌مخصوصاً در پایه اول نداشته باشیم.

همچنین وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد ساعت شروع مدارس مانند سال گذشته است و از اعلام زمان دقیق آن خودداری کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار