رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی آجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

کسب مقام اول نیروی زمینی ارتش در مسابقات قرآنی آجا/ بیش از ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان حافظان بودند

سرهنگ میدانی گفت: پیشینه مسابقات قرآنی به ۲۴ سال قبل بازمی‌گردد و ما از نظر کمیت و کیفیت رشد کرده‌ایم و سال گذشته هم با اختلاف زیاد مقام اول را کسب کردیم.
کد خبر: ۶۹۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰ - 17September 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، بیست‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خواهران شاغل، همسران و فرزندان کارکنان ارتش از روز شنبه (۲۴ شهریور) به میزبانی پایگاه شکاری شهید حبیبی زهام در مشهد مقدس آغاز شد و اختتامیه آن نیز امروز (سه‌شنبه) با حضور امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا و امیر سرتیپ خلبان «مهدی هادیان» جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در مشهد مقدس برگزار شد.

نیروی زمینی ارتش در مسابقه قرآنی آجا مقام اول را کسب کرد/ بیش از ۶۰ درصد متسابقین حافظان بودند

سرهنگ «مهدی میدانی» رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، با اشاره به بیست‌وچهارمین دوره مسابقات خواهران شاغل و خانواده‌های کارکنان ارتش اظهار داشت: بیست‌وچهارمین دوره مسابقات خواهران شاغل و خانواده‌های کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، از روز شنبه (۲۴ شهریور) با راهبری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و به میزبانی نیروی هوایی ارتش در پایگاه هوایی شهید حبیبی زهام شهر مشهد برگزار شد و به لطف خدا قریب به ۸۰۰ نفر در این مسابقات شرکت کردند.

وی افزود: مسابقات در دو بخش «خانواده‌ها» در پنج بخش همسران، فرزندان زیر ۱۵ و بالای ۱۵ سال و همچنین دختران و پسران زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال و بخش «خواهران شاغل» در رشته‌های حفظ یک، سه، پنج، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵ جزء و کل قرآن کریم برگزار شد.

سرهنگ میدانی ادامه داد: ما توانستیم از داور‌های مشهد و از خودِ شهر مشهد استفاده کنیم. پنج گروه داوری که شامل سه گروه در بخش خواهران و دو گروه در بخش برادران بودند، مسابقات را داوری کردند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش درباره مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی ارتش گفت: اختتامیه مسابقات هم امروز (سه‌شنبه) با حضور امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش و حجت‌الاسلام و المسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد و بیش از ۲۱۹ نفر از منتخبین مشخص و معرفی شدند. فرماندهان از نیرو‌های پنج‌گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران، رؤسای عقیدتی سیاسی، مسئولین لشکری و کشوری و متسابقین در این مراسم حضور داشتند و این مراسم در تراز مراسم‌های کشوری برگزار شد.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های این مسابقه این بود که دو درفش قرآنی که نماد برترین‌های مسابقه است، به نیرو‌های برنده هدیه داده شد. در این مسابقه نیروی زمینی ارتش، هم در بخش خانواده‌ها و هم در بخش خواهران شاغل، مقام اول را به‌دست آورد و درفش قرآنی توسط فرمانده کل ارتش به نیروی زمینی اهدا شد.

سرهنگ میدانی با بیان اینکه این مسابقات در کنار مضجع نورانی امام رضا (ع) برگزار شد، افزود: از ویژگی‌های دیگر این مسابقات این بود که در کنار مضجع نورانی حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) برگزار شد. قاریان، حافظان و آشنایان به مفاهیم، هر روز به حرم مطهر می‌آمدند و زیارت می‌کردند که بسیار مغتنم بود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد از متسابقین ما را حافظان تشکیل می‌دادند، اظهار داشت: نوحافظان ما در این مسابقات رشد قابل توجهی کرده بودند. بیش از ۶۰ درصد متسابقین ما را حافظان تشکیل می‌دادند و بقیه هم قاریان و مفاهیم بودند.

وی افزود: ان‌شاءالله ما بتوانیم با برنامه‌ریزی‌هایی که کردیم، موفقیت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسابقات خانواده‌ها را در سال‌های آینده تکرار کنیم. در چهار دوره این مسابقات که در نیرو‌های مسلح برگزار شده، ارتش مقام نخست را به‌خود اختصاص داده.

سرهنگ میدانی با اشاره به پیشینه برگزاری این مسابقات گفت: پیشینه مسابقات به دو دهه گذشته و ۲۴ سال قبل بازمی‌گردد و ما از نظر کمیت و کیفیت رشد کرده‌ایم و سال گذشته هم با اختلاف زیاد مقام اول را کسب کردیم.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به حد فاصل برگزاری مسابقات قرآن، افزود: ما مسابقات ارتش را برگزار می‌کنیم، مسابقات نیرو‌های مسلح در هر دو سال برگزار می‌شود که نوبت بعدی، سال آینده است و در مسابقات کشوری، فقط در مسابقات اوقاف به کارکنان پایور یعنی کادر‌های نیرو‌های مسلح سهمیه تعلق می‌گیرد و متأسفانه به خانواده‌ها سهمیه تعلق نمی‌گیرد. خانواده‌ها، خود، در شهرهایشان در مسابقات کشوری، استانی اوقاف و بعد هم شهر‌ها و استانی و کشوری شرکت می‌کنند که ارتش و نیرو‌های مسلح در مسابقات کشوری هم مقامات خوبی را کسب کردند. مسابقات ما هر سال و مسابقات نیرو‌های مسلح به‌صورت دوسالانه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار