نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد؛

تشکیل وحدت جهانی امت اسلامی برای حمایت از مردم فلسطین

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: ایران اسلامی نه تنها از فلسطین حمایت می‌کند بلکه در صدد شکل دادن یک ائتلاف و وحدت جهانی برای امت اسلامی برای حمایت از آنهاست که این مهم است.
کد خبر: ۶۹۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹ - 17September 2024

تشکیل وحدت جهانی امت اسلامی برای حمایت از مردم فلسطینبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز ضمن حضور در برنامه زنده دیدگاه از شبکه تبرستان با موضوع بزرگداشت هفته وحدت، اظهار داشت: خدای بزرگ در قرآن مجید در رابطه با وحدت آیات متعددی دارد و یکی از نعمت‌های بعثت را از بین رفتن کدورت‌های جاهلانه آن دوران و تبدیل آن به برادری و وحدت می‌داند.

وی افزود: خداوند برای باقی ماندن و تداوم وحدت محور حبل الله یا همین قرآن، پیامبر و اهل بیت (ع) را معرفی کرده، بنابراین ما وحدت را به‌عنوان یک سرمایه اجتماعی و دستاورد اسلام می‌شناسیم، انقلاب اسلامی هم همان دستاورد بعثت را برای مردم ما داشت.

آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: در رابطه با وحدت هیچ شخصیتی در جهان اسلام به اندازه حضرت امام (ره) و رهبر دغدغه وحدت را نداشتند، روز قدس هم فرصتی برای ایجاد وحدت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مدیریت رحمانی و شیطانی داریم، گفت: از دوران گذشته در نصب حجرالاسود درگیری‌هایی وجود داشت، اما پیامبر اکرم (ص) با پهن کردن عبا کاری کرد که همه در نصب آن سهم داشته باشند، در مقابل شیطان در رابطه با انتخاب خلیفه از بین سه گزینه تفرقه ایجاد می‌کرد و نظرش به بدترین گزینه ممکن بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری مدیریت رحمانی را وحدت‌آفرین و مدیریت شیطانی را وحدت‌سوز دانست و یادآور شد: مدیریت استعمار همچون انگلیس اینچنین است مدیریت شیطانی دارند و به هر شکلی سطوح مختلف اجتماعی، شیعه و سنتی، کرد و لر و فارس را به هر طریقی به جان یکدیگر می‌اندازند، نظام جمهوری اسلامی مدیریتش همیشه رحمانی و وحدت‌ساز بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این نظام برای اینکه به گفته اهل سنت ۱۲ربیع میلاد پیامبر (ص) و به گفته شیعه ۱۷ربیع میلاد حضرت است جنگ شیعه و سنی به راه نینداختند گفتند این یک هفته، هفته وحدت باشد.

وی با اشاره به دیدار برادران اهل سنت با رهبر معظم انقلاب اسلامی، یادآور شد: از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه ساله کنفرانس وحدت تشکیل می‌شود و صد‌ها نفر از دانشمندان اهل سنت و شیعه از کشور‌های مختلف در آن شرکت می‌کنند، من باید واقعا علمای اهل سنت را تحسین کنم چرا که برای علمای شیعه آمدن و شرکت در کنفرانس در ایران هزینه چندانی ندارد، اما علمای سنت از کشور‌های دیگر از کشوری که عملا در راستای سیاست‌های اسرائیل حرکت می‌کند به کشوری که کاملا مقابل اسرائیل و آمریکا ایستاده می‌آیند واقعا جهاد می‌کنند و جای تقدیر دارد.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: دولت‌ها از برخی از چیز‌ها به‌عنوان ابزار استفاده می‌کنند، خیلی‌ها همین جریان قدس و فلسطین را به‌عنوان ابراز می‌بینند، اما نظام جمهوری اسلامی نشان داد و گروه‌های مجاهد فلسطینی اعتراف کردند که از اول گفته قدس و غزه امام و رهبر و نظام ماست که وحدت را به‌عنوان یک اصل و اعتقاد و راهبرد می‌دانند نه ابزار و وسیله، مهم نیست که چه کسی ما را تحسین کند یا نه.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ایران اسلامی نه تنها از فلسطین حمایت می‌کند بلکه در صدد شکل دادن یک ائتلاف و وحدت جهانی برای امت اسلامی برای حمایت از آنهاست که این مهم است.

امام جمعه ساری همچنین عنوان کرد: امروز تظاهراتی که در کشور‌های غربی انجام می‌گیرد را ما در کشور‌های اسلامی نمی‌بینیم یعنی آنها بسیجی‌تر از کشور‌های اسلامی هستند، منهای ایران در کشور‌های عربی همسایه تظاهراتی در مقابله با صهیونیست‌ها نمی‌بینیم، اما در لندن، واشنگتن و... یک ائتلاف و وحدتی را مشاهده می‌کنیم که عکس رهبر ما و پرچم فلسطین را بالا می‌برند، ورزشکاران ما نیز این کار را انجام می‌دهند و این ائتلاف در حال عالم‌گیر شدن است.

این مسئول تاکید کرد: مسلم دغدغه ما نسبت به وحدت و انسجام در داخل استان همچون در کل دنیا خواسته و هدف ماست، در هر شهری زمینه‌ای برای دو یا سه‌دستگی وجود دارد باید اینها را مدیریت کرد راه چاره جدا شدن نیست.

وی با بیان این شعار من از بدو ورود به مسئولیت در استان "مازندران یکپارچه" بود، گفت: همه جای استان باید به حق خودشان برسند نه اینکه مرکز جا‌های دوردست را نبیند و دوستدار این هستیم که همه احزاب در کنار هم باشند همدیگر را نسوزانند، زیر پای هم را خالی نکنند، اینها پشت هم را داشته باشند چرا که اینطور بهتر رشد می‌کنیم.

آیت الله محمدی لائینی با اعلام اینکه شعار دولت جدید هم خوشبختانه "وفاق ملی" است، عنوان کرد: بنده در نماز جمعه هم از این شعار جالب تقدیر کردم، باید توجه شود که وقتی شعار وفاق می‌دهیم آن را برای یک حزب خاص تعریف نکنیم، از طرف دیگر کسانی را که واقعا نشان دادند در جریان فتنه و تفرقه بودند را نباید به‌کار بگیریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: ما فتنه‌هایی را پشت سر گذاشتیم و گاهی اینها مملکت ما را به لبه پرتگاه حساسی رسانده بود، دشمنان ما بسیار ذوق زده شده بودند که الان یک انقلاب مخملی در حال شکل‌گیری است، اما به لطف خداوند و ایستادگی مردم عزیز این مملکت حفظ شد، افرادی که در فتنه‌ها عامل شدند توبه‌شان قبول است، اما به این معنا نیست که به اینها پست بدهیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: ما باید در حوزه ملی سهم بیشتری برای استانمان کسب کنیم این نمی‌شود مگر اینکه باهم باشیم، عنوان کرد: بنده بار‌ها گفتم وزیر ورزش و کشاورزی که مازندران ما قطب آن است باید از مازندران باشند و این حق مازندران است، مازندرانی دقیقا می‌داند درد‌ها و درمان‌های حوزه کشاورزی و ورزش چیست، اگر نشد هم از وزرا می‌خواهیم که یک نگاه ویژه داشته باشند.

وی گفت: کلیه زیرساخت‌ها در مازندران در حد همین دو سه میلیون جمعیت خودمان است، در ایام تعطیل ۲۵میلیون نفر در این استان تردد می‌کنند که زیرساخت‌های استان جوابگوی آن نیست، با وحدت می‌توانیم به نقطه ایده‌آل برسیم.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به پیش رو بودن برگزاری دومین کنگره شهدای مازندران، یادآور شد: حسین (ع) محور وحدت است، هر فرد می‌تواند یک حلقه جداشده را وصل کند انجام بدهد، لازم نیست که همه ما در سطح دنیا نقش‌آفرین باشیم، باید یک عنصر مصلح باشیم که به بنیاد عظیم وحدت کمک می‌کنیم، نخبگان، شخصیت‌ها به‌ویژه نمایندگان ما با هم متحد باشند و استان را متحد کنند همه دست به دست هم دهیم و میهن خود را آباد کنیم، هر کسی در جهت اختلاف و نیروسوزی قدم بردارد کار اشتباهی انجام داده و هر کسی در راستای تحکیم وحدت گام بردارد کار بزرگی کرده است، ما ۱۶هزار شهدای سنتی داریم، شهدای ارمنی و زرتشتی هم داریم همه ما با وحدت ایستادیم شهید هم دادیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار