امام جمعه پاوه:

پیروزی مسلمانان در دنیای امروز با وحدت و همدلی محقق می‌شود

ماموستا «قادری» گفت: اهل سنت و شیعه باید امروز بدانیم که با وحدت و همدلی می‌توانیم به پیروزی برسیم اما با اختلاف و تفرقه هرگز این مهم محقق نخواهد یافت.
کد خبر: ۶۹۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷ - 17September 2024

پیروزی مسلمانان در دنیای امروز با وحدت و همدلی محقق می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، ماموستا «مُلا قادر قادری» امام جمعه شهرستان پاوه امروز در سی و ششمین همایش وحدت امسال با شعار «وحدت امت اسلامی، نجات غزه مظلوم» در سالن انتظار کرمانشاه، اظهار داشت: آیات متعددی از قرآن به وحدت بین مسلمانان اشاره می کند مانند ۱۰۳ آل عمران و ۴۶ انفال که می فرماید؛ «مطیع خدا و رسول باشید و باهم نزاع نداشته باشید در غیراین صورت هر دو طرف ضرر خواهند کرد».

 امام جمعه شهرستان پاوه در شمال غربی استان کرمانشاه بر وحدت بین مسلمانان تاکید کرد و گفت: اهل سنت و شیعه باید امروز بدانیم که با وحدت و همدلی می‌توانیم به پیروزی برسیم اما با اختلاف و تفرقه هرگز این مهم محقق نخواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۶۰ اختلافات مذهبی در اورامانات به اوج خود رسیده بود و هر روز یک نوار کاست از عراق وارد کشور می شد، گفت: برای حل این مشکل تصمیم گرفتیم به قم سفر کنیم و خدمت امام راحل برسیم و به ایشان عرض کردیم ما مرزنشینان از دشمنان نمی ترسیم اما از اختلافات مذهبی می ترسیم و ایشان هم تاکید کردند که ما همه با هم برادریم و اشتراکات فراوانی داریم و ما هم در این سالها و در حد توان به فرمایشات ایشان عمل کردیم.

ماموستا قادری با بیان اینکه مردم اهل سنت پاوه در ۴۵ سال گذشته به جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری پشت نکرده است و در اغتشاشات هم کسی آسیب ندیده است گفت اما کشور ما از مشکلات عدیده ای همچون بیکاری، گرانی و دوری جوانان از دین رنج می برد و بسیار تاسف انگیز است که جوانان ما برای فریضه نماز که واجب عینی است تمایل چندانی ندارند و صوفوف جماعت ما در مساجد خلوت است.

در انتهای این همایش و گردهمایی که با حضور ۵۰۰ تن از علمای شیعه، اهل سنت و اهل حق برگزار شد، از تابلویی که تصویر ملاقادر قادری و مقام معظم رهبری در سال ۱۳۶۰ را نشان می داد، رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار