سردار رادان: ابزار‌های هنر موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

فرمانده کل انتظامی کشور در مراسم رونمایی از تولیدات موسسه ناجی هنر گفت: ترکیب نقش هنر با پلیس به ارتقای منزلهٔ اجتماعی پلیس و هنر به عنوان سرمایه‌های اجتماعی کمک خواهد کرد.  
کد خبر: ۶۹۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴ - 17September 2024

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور در مراسم رونمایی از تولیدات موسسه ناجی هنر در سال ۱۴۰۳ که عصر امروز (سه‌شنبه) در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول اظهار داشت: معاونت فرهنگی و اجتماعی فراجا تلاش کرده است تا با گره زدن مفهوم امنیت عینی و ذهنی، ماموریت‌های مختلف پلیس را به زبان هنر بیان کند.

سردار رادان ادامه داد: پلیس ماموریت‌های مختلفی در حوزه‌های اجتماعی، انتظامی و خدماتی بر عهده دارد و به طور همزمان ماموریت‌های سخت و نرم را پیگیری می‌کند؛ به طوری که در همه شئونی که مردم با آن سر و کار دارند، حضور دارد.

سردار رادان: ابزار‌های هنر موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

فرمانده کل انتظامی کشور تاکید کرد: در اولین نگاه اگرچه پلیس امنیت را برقرار می‌کند؛ با این حال می‌توان گفت که محصولات پی در پی به کمک پلیس می‌آیند، چرا که پلیس به تنهایی صرفاً می‌تواند در سطح امنیت عینی قدم بردارد، اما احساس امنیت ذهنی کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به توانایی هنر در آمیختن حقوق و تکلیف افزود: در چنین شرایطی اگر بتوانیم از تمام لایه‌های هنر استفاده کنیم؛ آسیب‌های اجتماعی مثل نزاع‌ها و سرقت کاهش پیدا خواهد کرد؛ چرا که روی ذهن اثر می‌گذارد.  

سردار رادان نقش پلیس را نیمی از موضوع عینی و نقش هنر را نیم دیگر موضوع ذهنی دانست و تشریح کرد: ترکیب نقش هنر با پلیس به ارتقای منزلهٔ اجتماعی پلیس و هنر به عنوان سرمایه اجتماعی نیز کمک خواهد کرد.  

 وی با تاکید بر هدایت مسیر انگاره‌های ذهنی گروه‌های مختلف جامعه مخصوصا جوانان منطبق با نظم و امنیت تصریح کرد: باتوجه به جذب مخاطب انبوه با تولید فیلم خواب و بیدار، می‌توان گفت، پلیس با مردم، مردم با پلیس و هنر نیز در خدمت به مردم هم مسیر با پلیس است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار