معادله غرب در فروش تسلیحات

اگر اروپایی‌ها از ارسال موشک به روسیه نگران هستند، ما نیز از ارسال تسلیحات غربی‌ها و آمریکایی‌ها به صهیونیست‌ها و سایر رژیم‌ها نگران هستیم.
کد خبر: ۶۹۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰ - 18September 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: دوباره موج خبری جدیدی درخصوص ارسال تسلیحات از سوی ایران به روسیه در روز‌های اخیر به راه افتاد و برخی از مقامات اروپایی و آمریکایی بدون شواهد و سند مدعی شدند که ایران موشک‌های بالستیک به روسیه ارسال کرده است.

معادله غرب در فروش تسلیحات

این ادعا و اتهام‌ها در حالی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران ارسال کمک نظامی به طرفین درگیری را که موجب گسترش خسارات انسانی، نابودی زیرساخت‌ها و همچنین فاصله گرفتن از گفت‌وگو‌های آتش‌بس می‌شود، امری غیرانسانی می‌داند و نه‌تن‌ها خود چنین اقدامی نمی‌کند، بلکه سایر کشور‌ها را نیز به توقف ارسال سلاح به طرفین درگیر در منازعه دعوت می‌کند. پس هرگونه ادعایی مبنی بر فروش، صادرات یا انتقال تسلیحات از سوی ایران به روسیه کاملاً بی‌اساس بوده و به‌طور قاطع رد می‌شود.

«سیدعباس عراقچی» وزیر امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به این ادعاها، در یکی از پلتفرم‌های فضای مجازی نوشت: «ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده؛ تمام! یک بار دیگر آمریکا و اروپا بر اساس اطلاعات غلط و منطق معیوب عمل کردند. معتادین تحریم باید از خود بپرسند: چگونه ایران قادر است تسلیحات پیچیده بسازد و به ادعای شما بفروشد؟ تحریم‌ها راه حل نیستند، بلکه بخشی از مشکل هستند.»

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه نیز نوشت: «ما بخشی از جنگ و نزاع نیستیم و بار‌ها تاکید کرده‌ایم که راهکار سیاسی را بهترین راهکار برای حل این بحران می‌دانیم.».

اما آمریکا و هم‌پیمانانش نمی‌توانند این واقعیت غیرقابل انکار را کتمان کنند که ارسال سلاح‌های غربی و پیشرفته به ویژه از سوی آمریکا، جنگ اوکراین را طولانی کرده و به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی آسیب وارد کرده است؛ لذا ادعای ارسال تسلیحات از سوی جمهوری اسلامی ایران به روسیه درحالی مطرح می‌شود که همین غربی‌ها و آمریکایی‌ها از روز اول جنگ اوکراین، انبار تسلحیات خود را به روی اوکراینی‌ها باز کرده‌اند و بار‌ها با طرح اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارسال تسلیحات به روسیه تحریم‌های جدیدی علیه کشورمان اعمال کردند.

غربی‌ها و آمریکایی‌ها در حالی خبر کذب ارسال موشک از ایران به روسیه را دلیل تشدید تنش در منطقه تلقی می‌کنند و نگران منافع ملی خود می‌شوند که در رابطه با ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی که روزانه حجم زیادی از این تسلیحات بر سر فلسطینی‌ها آوار می‌شود و اوکراین که موجب طولانی شدن جنگ شده‌است، سکوت می‌کنند!

چطور آمریکایی‌ها و غربی‌ها وقتی تسلیحات خود را به کشور‌های منطقه می‌فروشند و انبار‌های آنها را پر از تسلحیات می‌کنند، به این فکر نمی‌کنند که فروش این تسلیحات منافع کشور‌های همسایه آنها را به خطر می‌اندازد و این کشور‌ها نیز برای اینکه خطر را از منافع ملی خود برطرف کنند، در راستای تقویت توان دفاعی خود برمی‌آیند. 

آیا فقط غربی‌ها باید نگران منافع خود باشند؟! منافع ملی برای کشور‌هایی که با آنها هم‌پیمان نیستند، مهم نیست. پس اگر اروپایی‌ها از ارسال موشک به روسیه نگران هستند، ما نیز از ارسال تسلیحات غربی‌ها و آمریکایی‌ها به صهیونیست‌ها و سایر رژیم‌ها نگران هستیم.

در این صورت انتظار اروپایی‌ها از جمهوری اسلامی ایران، منطقی نیست. وقتی شرکت‌هایی اروپایی از ترس تحریم‌های آمریکا تمایلی به همکاری با ایران نیستند، چرا از همکاری ما با روسیه و هر کشوری که بدون اینکه از تحریم‌های آمریکایی هراس داشته باشد با ما همکاری می‌کند، می‌ترسند؟ یا چرا از توسعه فناوری موشکی ما نگران هستند؟ اگر آنها نگران امنیت ملی خود هستند، ما نیز نگران امنیت ملی خود و همپیمانان خود هستیم.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار